fredag 28. september 2018

Arktisk mobilsag (30360)

Dette er det minste settet i den nye polar-serien, og jeg visste faktisk ikke om dette før jeg så det helt tilfeldig på Facebook at noen hadde skaffet seg dette. Jeg var så heldig å finne det i Legoland, og tok det selvfølgelig med for å få komplett Polar-serie.
Settet består av et lite kjøretøy med en stor roterende sag, en "isklump" som kan kappes i stykker og en figur.


Kjøretøyet ser ikke voldsomt imponerende ut når man ser det forfra, men det ser fint ut.


Fra siden ser det litt bedre ut, for her ser man jo løftearmen som styrer sagen og selve sagbladet. Det er første settet at jeg har sett at Lego har bygget sjåførens plass akkurat på denne måten, men jeg syntes det passet veldig bra og kan tenke meg at dette også kan fungere på for eksempel en gaffeltruck eller den typen kjøretøy.


Bak på kjøretøyet ser man at det er feste til en håndsag, så sjåføren kan kappe opp litt mindre isklumper for hånd.


Så er turen komnet til figuren. Han har samme bekledning som flere av de andre figurene i serien, og overkroppen har flott trykk både foran og bak. Han har fått et ansikt med blå skibriller og på hodet har han en blå lue. Det er ikke et alternativt ansikt på denne figuren.


Til slutt har jeg noen bilder av den isblokken som kan sages i. Et ganske enkelt men forsåvidt dekorativt lite byggverk. Det er ikke noe bestemt som kan sages løs, annet enn en fin rund istapp. Denne kan man jo late som at er noe spesielt, eller bytte den ut med an av de som inneholder insekter fra en av de større settene..


Alt i alt er dette et fint lite sett, som gir grei valuta for pengene. Det er lett å leke med, og et fint lite kjøretøy som kan komme til der de store ikke når.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar