onsdag 26. september 2018

Lego House

Da jeg var i Billund var det jo obligatorisk å ta turen til Lego House. Her var det veldig masse flott Lego å se på, og en tur ned i den historiske avdelingen i kjelleren er et must. Jeg brukte nok mer tid der nede enn jeg brukte på hele resten av utstillingen, da det var spennende å se gamle sett og lære mer om Lego sin historie både om oppturer og nedturer gjennom årene.
Hvis man ikke skal bygge så mye, så holder det fint med en halv dag i Lego House, men det er så mye interaktivt man kan bygge og drive med at det går fint å bruke en hel dag fra de åpner til de stenger også. Viktig å være der i god tid, da man må booke klokkeslett for å komme inn, og det kan være litt vanskelig å få parkert.
På vei ut av Lego House kan man bruke det interaktive armbåndet man får som billett og generere sin egen personlige kombinasjon av Legoklosser. Man får med seg (inkludert i inngangsprisen) en pose med 6 røde 2x4 klosser, og så kan man generere sin kombinasjon av disse. Hver kombinasjon brukes kun en gang, og er helt personlig. Den blir lagret i arkivet til Lego House og vil ikke gis ut til noen andre noen gang. Man får da et fint kort i kredittkort-format og kvalitet med et nummer som sier hvilket nummer du er i rekken, navnet ditt, når du var i Lego House og som har en kode som du kan bruke til å logge deg inn hjemmefra hos Lego House og se på de tingene du gjorde og lagret på kortet ditt mens du var er. Enten du bygget fisk, planter, racerbil eller om du laget din egen Legosamling digitalt.


Vi var ganske mye rundt og kikket i Billund, og fant en bruktbutikk som het Loplet. Her kan hvem som helst leie seg en hylle eller en reol, og selge ting man vil kvitte seg med til den prisen man vil ha. Her er det ganske mye Lego, og ofte en del spesielle sett. Prisen er selvfølgelig høy på de sjeldne sakene, bl.a. gaver gitt til ansatte i Lego. Det har jo ikke bare Lego her, men mye annet også. Kona fant bl.a. en liten forsterker hun kan bruke til el-pianoet sitt og miniatyrutgaven av Creator bobla (den lyse blå med surfebrett på taket) og Londonbussen. Den er allerede bygget og blir presentert i en annen tråd her på bloggen. Jeg fant en gammel brannmann med flott trykk, og denne lille krabaten her. Siden jeg er veldig glad i det Ville Vesten og cowboyer og slikt syntes jeg denne passet veldig bra til meg, så den henger nå på nøkkelknippet mitt sammen med husnøkler og slikt. Dette er en Legofigur som var med i mange westernsett , så jeg har flere av ham som skal være i Westernbyen i Tullfors.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar