tirsdag 18. september 2018

Lite politihelikopter (30351)

Jeg trengte egentlig ikke flere helikoptre til byen min, og i alle fall ikke et politihelikopter. Likevel kunne jeg ikke la være å kjøpe Donald da dette flotte lille helikopteret fulgte med bladet.
Dette er sett 30351 og er et lite politihelikopter med en pilot. Som det pleier når det kommer pakket i pose er det kun en tegning med, og den var ganske liten.


Her har vi helikopteret forfra. Sett fra denne vinkelen ser det egentlig ganske normalt ut. Nytt for meg er blålysene som er montert nede på meiene. Jeg kan ikke huske å ha sett dette på tidligere helikoptre, men det er en fin liten detalj.


Det er når man ser helikopteret fra siden at man ser hvor lite det faktisk er. Her er det ikke plass til mer enn det absolutt nødvendigste. Likevel har Lego fått plass til et kamera på den ene siden og en liten lyskaster på den andre siden av cockpit. De har ikke ratt eller spaker i dette helikopteret, men i steet har de en flott 1x4 plate med masse målere og slikt trykket på.


Piloten er kvinnelig, og hun har den drakten som Lego politiet har hatt en liten stund nå. Det er flott trykk både foran og bak på overkroppen. Hodet har de store pilotsolbrillene vi har sett på tilsvarende sett tidligere, og passer veldig godt til en helikopterpilot slik vi kjenner dem fra tv og film.


Jeg kommer til å bruke dette helikopteret i byen min for overvåkning av trafikk og andre rolige oppgaver. Jeg har nok andre helikoptre som er mer egnet til biljakter, frakt av personell og slikt.
Men det kommer helt sikkert til å dukke opp av og til på bilder fra Tullfors.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar