søndag 2. september 2018

Rød traktor (7634)

Dette settet fra 2009 fant jeg på et loppemarked for et drøyt år siden. Settet lå i en åpnet eske og ble solgt som komplett, men da jeg skulle bygge det manglet det et par små biter. Disse kan selvfølgelig ha falt ut under transport, da settene har blitt fraktet litt hit og dit før de havnet i kassen der jeg hentet det opp fra da jeg skulle starte byggingen. Heldig vis var dette helt standard biter som jeg hadde masse av. Settet består av en rød traktor og en figur.


Bonden som følger med i settet er ganske lik de andre bonde-figurene til Lego, med en grønn arbeidsbukse (sikkert fra Felleskjøpet) og en rød skorte med et rutemønster. For at han skulle skille seg litt ut da jeg satt ham ned på gården i Tullfors fant jeg en ekstra svart bart som kona hadde fra et av de settene hun nylig hadde bygget og gav ham. Og vips lignet han på den ganske berømte sauebonden Odin kjent fra NRK P3 og showene med Are og Odin.


Her har vi traktoren sett forfra. Som vi kan se er det ikke noe lesse-apparat på denne traktoren, men alle traktorene på gården trenger jo ikke å ha dette. Traktoren har fått et flott klistemerke om grill med en logo om sikkert er ment å være produsent-logoen. Denne logoen ser man også på motorkassen mot styrhuset.


Her ser vi traktoren fra siden. Det røde karosseriet og de hvite felgene gjør at jeg tror dette er ment å være en Massey Ferguson. Dette er en flott traktor som passer fint inn på en gård.


Traktoren har mulighet til å hekte på litt forskjellig utstyr bak, da den både har hengerfeste og en anordning med to technic pins som kan brukes til å feste på andre ting enn det lille lasteplanet som man får med i settet. Planet kan heves og senkes, slik at det er enkelt å fylle det med det man eventuelt vil frakte rundt.


Dette er et flott sett som både kan lekes med og stå til utstilling. For mitt vedkommende er dette settet et helt selvfølgelig sett å ha i Tullfors ved gården min. Med tiden kommer jeg til å bygge litt redskap som denne traktoren kan bruke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar