lørdag 2. mars 2013

Mere enkeltfigurer/minigigurer

Var nede på hobbyrommet og hentet de siste posene med enkeltfigurer. Figurene er fra serie 4, 5 og 6.
5 fra serie 4, 1 fra serie 5 og 4 fra serie 6

Siden det bare var en figur fra serie 5 tok jeg den posen først, og det var rett på jackpot; gangsteren! Skikkelig Italiensk gangster med sripete dress, hatt og en fiolinkasse der det selvfølgelig ligger et våpen. Desverre ikke noen Tommygun, men en pistol er jo også kjekt å ha som gangster.

Så gikk jeg løs på posene fra serie 4, og den første figuren derfra var en Geisha-jente. Forsåvidt en fin minifigur, men overkroppen sitter litt dårlig på skjørtet. Håret har en fin hårspenne foran, og bak er det satt opp i en topp. Har ikke planlagt noe Japansk tehus eller noe annet bestemt Japansk i Lego City.

Neste figur ut var en matros med kikkert. Denne figuren har jeg fått tidligere også, og kanskje de kan bli begynnelsen på en marine?

Så kom det en skateboard-gutt med skate-lue og hettegenser. Vet ikke hvor enkelt det er å bygge en skateboard-park, men med flere skateboard figurer og en på rulleskjøyter så er det kanskje et marked for det...

Nestemann ut var en skikkelig raring. Frankenstein! I brun dress (sikkert fra Lego City sitt svar på Fretex), og en beige t-skjorte aktig ting inni. Han har fått en høy panne, og helipad-sveis, og i pannen har han to plasterlapper. Er sikkert fordi han har vondt i hodet at han ser litt streng ut (i følge Bamse - Verdens sterkeste bjørn var jo Djengis Khan så slem fordi han hadde vondt i hodet som følge av at han var nærsynt og ikke ville bruke briller....) Den høye pannen er skapt med at hår og panne er laget som en litt høy hatt som går oppå hodet. Tror ikke jeg begynner å kjøpe monster-serien til Lego, men Frankenstein var så kul at jeg må klare å finne en plass til ham i Lego City. Kanskje har han forlatt sine tidligere "bad habits", forkortet navnet sitt til Frank eller Frankie og flyttet til byen for å ta en lovlydig jobb.

Siste figuren fra sere 4 er en hagegnom med fiskestang. Jeg trodde egentlig det var en gammel fisker, men da jeg så de korte bena forsto jeg det var en gnom. Kan godt være jeg bytter til "normale" lego-ben og bruker denne figuren som en fisker i Lego City, alltid greit å ha noen fiskere som holder til i havneområdet eller andre områder langs kysten.

Siste fire posene var Serie 6, og det var bare to forskjellige figurer.
De to første var Flamencodansere, denne figuren har jeg fra tidligere også. Tror ikke det blir mye spansk dans i Lego City, men det er egentlig en fin figur.

De to siste posene var mekanikere. Disse kommer garantert til å være med i Lego City, sannsynlig vis ender de opp med et lite verksted eller lignedne der de kan mekke. En bensinstasjon kanskje? De har kjeledress med navn på, et stort verktøyskrin og en skiftenøkel.

Bilder av alle minifigurer samt banksettet kommer senere i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar