søndag 3. mars 2013

Enkeltfigurer /minifigurer del 15

Starter denne presentasjonen med selveste Frihetsgudinnen fra serie 6. I høyre hånd holder hun fakkelen, og i venstre har hun Uavhengighetserklæringen som er datert 4. juli. Hun kommer nok til å stå på en sokkel et sted i byen eller kanskje i havnen.


En annen "flott" dame er Kleopatra, Nilens dronning. Hun kommer fra serie 5 (vel, egentlig er hun vel strengt tatt fra Egypt), og har en stil-riktig slange i den ene hånden. Legg merke til den flotte pasjeklippen (og det er det nærmeste dette blir en moteblogg...)


Og siden Kleopatra er til stede, tar jeg med en Romer også. Bidene av ham sist ble vel ikke helt 100%, så siden jeg fikk ham igjen gjør jeg et nytt forsøk... Også denne gang er han fra serie 9.


Sistemann ut denne runden er en ridder fra serie 9. Legg merke til det klassiske sverdet. Det er akkurat slik jeg husker Legos riddersverd fra da jeg var liten. Egentlig en utrolig flott figur, og skulle det dukke opp et middelalder-treff i Lego City vil han garantert være der.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar