søndag 24. februar 2013

enda flere enkeltfigurer/minifigurer

Vet jeg lovte å ta bilder av gårsdagens batch i dag, men ble sittende å se "Dyrlegen" eller "All Creatures Great And Small" om Dyrlege James Herriot, og etter det snublet jeg over "House of Cards".
Men mens jeg har sittet med dette har jeg satt sammen flere enkeltfigurer. 14 stk fra den nyeste serien (serie 9) denne gang. akkurat som i går var jeg heldig og fikk noen av de jeg hadde håpet på.

Første figuren var en Romersk innbygger, denne har jeg en av fra før av.
Deretter dukket det opp en mann i en kyllingdrakt, så han får vel henge sammen med kaninmennene...
Det dukket så opp to gjengangere, nemlig det onde romvesenet (som jeg fikk 2 stk av) som har det samme våpenet som den skumle cyborgen/romhelten.
Den andre gjengangeren var rørleggeren. Herlig figur, som det sikkert kan bli bruk for i Lego City.
Så dukket det opp en Kelner med vinflaske, serveringsbrett og vannkjemmet hår, og etter han en skummel kyklop med klubbe. Kelneren vil nok kunne servere ved en resturant eller en cafe, men kyklopen vil nok ikke dukke opp så ofte i byen i alle fall.
Kanskje kan det være bruk for ham sammen med ridderen som var den neste figuren jeg fant.
Ridderen har en flott hjelm med fjær, og et godt gammeldags ridddersverd med litt runde flater akkurat som sverdene Lego lagde da jeg var liten. Sjoldet har heller ikke utviklet seg noe, bare fått et fint mønster.
Så kom den figuren jeg virkelig hadde håpet på, og attpåtil 3 ganger... Politimannen som ser ut som en New York gatepurk. Denne figuren passer ikke sammen med de andre politifigurene i Lego City, men de er så kule at jeg skal helt sikkert klare å finne et bruksområde for dem. Kanskje kan de jobbe for den neste figuren som dukket opp av posene.
Dommeren med rød kappe, skikkelig stor pudderparykk og dommerklubbe.Vet ikke om det følger med en dommer til rådhuset, men gjør det ikke det har i alle fall Lego City fått dommeren sin nå.
Så dukket det opp en rullerskøyte-jente, et hyggelig avbrekk fra skateboard og snowboard figurene.
Siste figuren var en snåling. Kunne kanskje ha kommet fra en Batman-film eller lignende.
Hr. Snill og Ond dukket ut av posen. Halve figuren ser ut som en normal forsker, og den andre halvparten som et ondt monster. Den snille siden har en flott dress og en perfekt hatt, men på den onde siden er alt loslitt.

Skal prøve å få tatt bilder av hele bølingen, både de fra i går og de fra i dag i morgen ettermiddag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar