søndag 10. februar 2013

Mere lego i hus... 2013 modeller + minifigurer

Lego har kommet ut med neste serie minifigurer (serie 9), og dermed måtte jeg jo shoppe litt igjen. Har ikke tatt bilder av dem enda, men det kommer i løpet av noen dager, da jeg regner med at de ikke får stå alt for lenge på stuebordet...

De figurene jeg har fått så langt, er:
Romer (Romersk innbygger)
Romvesen (skummel grønn fyr i en fancy drakt med et våpen)
Havfrue (med langt lyst hår og en sjøstjerne i hånden)
Kamp Robot (Ser ikke så slem ut, men veldig space'a da...)
Rørlegger (ikke helt Kurt Nilsen, men ikke helt Mario heller)

Det jeg egentlig håpet å få var en NYPD politimann, men det kommer nok flere figurer fra denne serien inn i huset etterhvert...

På Statoil ved gamle bommen på E18 (Kjellstad heter det vel), har de fått inn minifigurer fra serie 6 og 7, og en del av dem har også funnet veien inn i heimen.

Fra Serie 7 har jeg endt opp med:
Ond ridder (ser skikkelig ond ut, med store røde øyne)
Hippie (komplett med hippiehår, pannebånd og en blomsterkvast)
Kanindrakt (kanskje han jobber for et inkassoselskap?)
Svømmer (dame med badedrakt, badehette og gullmedalje rundt halsen)

Fra Serie 6 har jeg foreløpig pakket opp og satt sammen følgende:
Slakter (denne havner i pyntekassen på kjøkkenet, ikke i legoeskene, men kan jo være jeg finner fler...)
Skateboard-jente (to stk. så langt)
Leprechon (Irsk liten nisse med gullskatt, to stk så langt)
Minotaurus (skummel oksefigur, 2 stk så langt)
Banditt (skikkelig westernfigur, 4 stk. så langt)
Syvsover (mann i pyjamas med teddybjørn, to forskjellige ansiktsuttrykk mulig, 2 skt så langt)
Skotsk kriger (Braveheart, men uten sminke)
Romvesen ("klassisk" alien med laservåpen, 2 stk. så langt)
Flamencodanserinne (med skjørt i stedet for normale ben)
Intergalaktisk jente (har langt blondt hår, men det følger også med hjelm. Rosa drakt og hjelm...)
Klokkerobot (klassisk robot som kan trekkes opp med nøkkel i ryggen)

Har fortsatt en god del serie 6 figurer som ikke er satt sammen, samt noen eldre somvar på salg i Legoland i sommer (mener det er serie 4 og 5) som også vil bli satt sammen etterhvert...

I tillegg har jeg kjøpt meg noen nye Legosett fra 2013-serien:
60007 som er et politisett med en vegsperring, spikermatte, skurk i rød sportsbil, politimann på motorsykkel, og en politimann som kjører en skikkelig Hummer (eller HMMWV). Sistnevnte er trolig den tøffeste politibilen i hele Lego City.

60003 som er brannvesenet, en stigebil og et brennende hus. Og i tillegg en brannbil til som er fra 2012. Har ikke nummeret på denne foran meg nå, men skal komme tilbake til denne senere.

1 kommentar: