onsdag 20. februar 2013

Jeg har hatt bursdag...

I går ble jeg 39 år (forrigårs når jeg skriver dette). Jeg har ingen stor familie å feire bursdag med, da vi ikke gir så mye gaver i blandt tanter og onkler.
Men hadde selskap med den nærmeste familie (far, svigers, søstern til kona og hennes to barn (søsterens barn altså, ikke min kones)), og det sier jo litt når man i en alder av 39 år får mer Lego enn andre gaver. Jeg liker det selvfølgelig, og håper det er en trend som kan forsette også ved fylte 40...

Følgende sett kom i hus i går:

Sett med 2 penser og noen ekstra skinner til lego tog (7895), noe som gir nye muligheter til å lage spor som gjør det mulig å kjøre togene slik at de i størst mulig grad kan operere helt uavhengig av hverandre.

Når vi er inne på tog, så fikk jeg også legos nye Intercity tog/hurtigtog (10233). Dette er et 14+ sett, og tydelig vis laget minst like mye for å vises frem som å kjøres med, men det er mulig å få det på skinnene da det har ritig sporbredde og nødvendig fleksibilitet. Men for å få fjernstyrt det trengs en powerpakke, og denne vil jeg nok anskaffe meg etter hvert. Toget er helt herlig, og er nok laget for å være Lego sitt svar på f.eks. Signatur som brukes på strekningene Oslo - Bergen og Oslo - Stavanger her i Norge.

Jeg fikk også en bussterminal (8404) med en bussholdeplass, trikkeholdeplass, buss, trikk, kaffekiosk, privatbil og kostebil. Trikken kan også kjøre på togskinnene, men ser ikke ut til at det er så enkelt å bygge inn powersett i denne. Men strengt tatt så bør det jo gå på et annet spor enn togene, så det burde ikke skape hodebry.

Siste settet jeg fikk var 3661, som er en bank med banklokale og minibank, en pengetransport som forsyner banken med kontanter, en innbruddstyv med brekkjern og cross-motorsykkel samt en politibil. Dette settet er akkurat som signatur-toget nytt nå i 2013.

I tillegg har kona kjøpt et sett til seg (som jeg visst nok kunne bygge) som er et kombinert parkeringshus og verksted (4207). Her er det en to etasjes parkeringsstruktur, bensinpumpe (ser det ut til), en hippie-aktig bil, 2 "normale" privatbiler og en kranbil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar