lørdag 23. februar 2013

Flere enkeltfigurer/minifigurer

Fin dag i dag, har fått to av de figurene jeg har hatt mest lyst på i serie 6 og 7.
Satt meg ned med en masse poser med figurer og satt i gang med å pakke opp og bygge. 12 figurer fra serie 7, 6 fra serie 6, 5 fra serie 5 og 1 fra serie 4.

Har ikke fått tatt bilder enda, for det er ikke godt nok lys til det nå, men skal få tatt dem i morgen og lagt ut i løpet av dagen.

Fra Serie 7 ble følgende satt sammen:
Rødhette
Mann i kanindrakt
Hippie (oppdaget at han egentlig har et litt John Lennon inspirert ansikt)
Tennis spiller
Viking-kvinne (men jeg mistenker at det egentlig er en Wagnersk sopran. Har to forskjellige ansiktsuttrykk) 2 stk
Skotte med sekkepipe (fantastisk figur) 3 stk
Ond Cyborg / Vokter av galaksen (oppdaget at denne fyren faktisk har to forskjellige ansikt. Det ene som jeg bruke sist jeg bygde denne så ut som en ond cyborg, mens det andre ser ut som en en tøff kriger med en metallplate foran det ene øyet og en litt mongolsk bart) 3 stk

Fra serie 6 dukket disse figurene opp:
Ånden med lampen (ser ut som han fra Aladdin)
Frihetsgudinnen (i den ene hånden en fakkel, og i den andre uavhengighetserklæringen)
Skateboard-jente (samme som jeg har to av fra før)
Leprechon (eller Nisse som den står oppført som her i Norge).
Kirurg (herlig figur med sprøyte og røntgenbilde) 2 stk Dette er helt klart en av mine favorittfigurer, sammen med den svartkledte banditten fra samme serie, gangsteren fra serie 5 og skotten fra serie 7.

Serie 5 brakte med seg disse:
Cleopatra (har nok hatt en litt dårlig dag med sminken, da hun har noe voldsom øyesminke, men den matcher klapperslangen hun holder i hånden).
Snowboard-dude (med sånn skikkelig harry snowboard-lue) 2 stk
Detektiv (skikkelig Sherlock Holmes-type) med stort forstørrelsesglass og skikkelig hatt. Denne karen kommer til å dukke opp i legobyen og i bilder i fremtiden, for han er en utrolig herlig type.
Dragemann (eneste som mangler er sigaren, så har man Hannibal fra A-Team i en av sine berømte forkledninger)

Serie 4 var det kun en figur fra denne gang, og det var en varulv. Til å begynne med lurte jeg på om Lego hadde bommet og blitt litt rasistiske da jeg så en mørkhudet mann og et kjøttben (eller evt. ben som hottentottene har i håret), men etter å ha kikket hos Brapris.no ser jeg de har listet denne figuren som en varulv.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar