lørdag 2. juli 2022

Enkeltfigurer / Minifigurer del 68- CMF Muppets serie 1 del 2

Her kommer de siste 6 figurene fra Muppets serie 1. De første 6 finner du et innlegg om her

Første mann ut i del 2 er figur nr 7 Fozzie Bear. Fozzie er Muppetenes stand-up komiker og han kommer derfor med et mikrofonstativ. Han kommer også med en banan noe som er en effekt som ble brukt både som telefon og til å skli på skallet. 
Fozzie har fått den klassiske lille, rare hatten sin og halstrørklet. I tillegg har Lego trykket ham slik at man kan se at han har den klassiske lodne pelsen med trykk på alle kanter.


Så har vi en annen av de mest berømte figurene, nemlig den ville trommisen Animal. Han kommer med sitt eget trommesett, og er nok derfor den minifiguren Lego har gitt ut som kommer med fleste deler i posen. Trommesettet kan stå av seg selv uten å være festet til noe, og har en flott munn som logo på stortromma (dette er visst også logoen til Muppets-bandet) og har i tillegg en skarptromme og et cymbal.
Animal har fått et fargerikt kostyme, og Lego har også klart å få med noen av de naglebåndene han går med. De har selvfølgelig også gitt ham trommestikker, som egentlig er to tryllestaver.


De to neste figurene er Statler og Waldorf, de to gretne gubbene oppe på balkongen. Jeg har aldri helt klart å finne ut hvem som er hvem, men etter å ha googlet litt har jeg funnet ut at figur nr 9 er Waldorf. Han kommer med en klassisk, mørk brun dress, og denne ville sett flott ut på en businessmann i Tullfors også, men han har medium ben så jeg måtte nok sett om jeg fant normale ben i samme farge.
Han har fått to tilbehør, en tekopp (det følger med to i pakken så jeg gav en kopp til Statler også) og en plakat med Z'er på som jo er et kjent tegn for å sove. 


Så har vi nr 10 som da er Statler. Han har en like klassisk dress, men hans er mørk blå. Han har fått en laptop som tilbehør, og her har Lego gitt oss et lite "easteregg" med å inkludere en av figurene som dessverre ikke fikk plass i denne første serien på skjermen, Det er Scooter, og forhåpentlig vis vil han komme som figur hvis det kommer en serie 2. 


Nest sist i denne første serien (av forhåpentligvis mange) er selveste svenskekokken. Kjent for "bork bork bork" og et helt uforståelig språk som har gitt mange unge et inntrykk av hvordan svensk skal høres ut og for å slenge ting rundt seg. Jeg tror til og med noen filmskapere har trodd han snakker svensk, for jeg har sett noen B-filmer der svenske personer snakker på denne måten (man har da selvfølgelig brukt amerikanske skuespiller som utgir seg for å være svenske).
Jeg skal innrømme at sammen med Statler & Waldorf er Svenskekokken en av mine absolutte favoritter. Jeg kan sitte lenge og bare se på videoer med ham og flire meg ihjel. Særlig de gamle sketchene.
Han har fått det klassiske forkleet og den stripete skjorten, og bena er støpt slik at han har fått sko.
Som tilbehør har han fått en visp og en stor tomat med et ansikt på. Denne dukker noen ganger opp i showet som en del av en gruppe grønnsaker som synger i bakgrunnen.


Siste figur ut er Janice. Hun er ikke på langt nær så kjent som mange av de andre figurene i mine øyne, for meg har hun bare vært en av flere bandmusikere. Men Lego har gjort en god jobb å lage henne.
Hun er en litt hippie-type og har derfor fått sandaler på føttene. Kroppen hennes kunne også vært brukt på vanlige kvinnelige Lego-figurer. Janice har fått en klassisk elektrisk gitar, men i anledning av denne serien har vi fått den med nytt trykk.


Dermed var vi gjennom de 12 figurene i denne serien. I mine øyne er dette den beste serien med figurer som er "spesial-laget" (tidligere serier har vært bl.a Disney og Simpsons) og jeg håper virkelig Lego gir oss flere Muppet-serier da det er så mange figurer jeg veldig gjerne vil se i Lego-utgave.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar