søndag 10. juli 2022

Elektriske sparkesykler (40526)

Dette er et veldig fint lite sett. Forpakningen det kommer i en en blanding av eske og blister. Plasten er formet som en Legomann og kanskje kan man bruke den til noe arts & craft ting for å lage noe Legorelatert. Selvee settet inneholder 3 figurer, 2 elsykler og 1 ladestasjon.


Byggeinstuksjonene er er noe av det søteste jeg har sett i noe Legosett så langt. Selv om den er like detaljert som vanlig er et bare 2 steg for å bygge elsyklene og 4 steg (er to på baksiden også) for ladestasjonen.  


Her ser vi alt som følger med i settet. Som vi kan se henter ladestasjonen noe av energien den trenger for å lade fra et solcellepanel, så dette er svært miljøvennlig. Jeg har bare kjøpt ett sett nå, men ser for meg at jeg nok kommer til å utplassere flere slike ladestasjoner i Tullfors med tiden. 


Her ser vi sparkesykkelen, og begge syklene er identiske. De ble egentlig introdusert i Friends, men er nå en de av vanlig City-Lego. Den består av en base man setter hul på, og styret er festet til sykkelen med en "robotarm". Dette gjør at man ganske enkelt kan justere høyden på styret så den kan brukes av figurer med forskjellig benlengde. Bak er det en 1x1 rund tile med en elektrisitetslogo på, og det følger med en ekstra slik i hvert sett.


Det følger med 3 figurer i settet. Alle har flott trykk på overkroppen, og service-teknikeren har i tillegg trykk foran på bena. Jeg tror båe service-teknikeren og den unge jenta har helt nye kropper for dette settet. Service-teknikeren er i dette settet en kvinne, men bare ved å bytte hode og hår kan det bli en mann. Jeg liker det at Lego gir oss kropper som kan se bare ut både på menn og kvinner, for dette gjør muligheten for å tilpasse sett mye bedre.
Faren eller bestefaren i midten har et ansikt som ser ganske voksent ut, og jeg kan ikke huske om jeg har sett det i andre sett tidligere. Kroppen vet jeg har vært i flere sett. 
Den unge jenta har fått de mellomste bena som kan bøyes. Overkroppen er så vidt jeg kan se ny for dette settet, og det tror jeg håret/hjelmen er også. Alt i alt er dette tre flotte figurer.  


Den unge jenta er den eneste av figurene som har fått et alternativt ansiktsuttrykk og her har Lego gitt oss to like flotte uttrykk.


Dette er et lite sett, men det er et veldig flott sett. Som nevnt tidligere så er jeg sikker på at jeg kommer til å kjøpe noen flere av dette, slik at jeg kan ha ladestasjoner flere steder i Tullfors. Så vil jeg nok ha noen ladestasjoner der det står sykler og noen sykler som er i bruk rundt i byen. I tullfors er det ikke noe problem at sparkesykler blir slengt fra seg her og der slik vi ser i virkeligheten. Men det kan være jeg bruker den ekstra tilen vi fikk med og lager noen områder på fortauet her og der hvor man kan sette fra seg syklene hvis man ikke skal helt til en ladestasjon.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar