onsdag 4. april 2018

Pizzabil (60150)

Dette settet har blitt presentert tidligere også, for et drøyt år siden. Den gang var det kona som hadde bygget settet, nå har jeg bygget det selv. Dette er et flott sett, og det er helt greit å ha 2 stykker. Vi har et til utstilling, og et som er i bruk i Tullfors.
Settet består av en pizza-van, en scooter, et serveringsbord og to figurer.
Det er to instruksjonshefter i settet.


Her er et lite oversiktsbilde over alt som følger med, satt opp ikke helt ulikt slik det er på esken (helt tilfeldig).


Scooteren er så vidt jeg vet spesiell for dette settet. Den er mer avlang enn de vanlige motorsyklene Lego lager. Perfekt til å bruke til leveranser av pizza eller andre små varer. Legg også merke til de flotte pizzaeskene bakpå...


Hvis man ikke vil kjøpe en hel pizza, kan man også kjøpe stykker. Settet har egentlig ett stykke, men det fulgte med ett ekstra så jeg satt begge på bordet. Bordet er enkelt men effektivt, og parasollen har jeg hittil bare sett i dette settet, men mulig det er noe som har kommet via Friends-serien.


For å unngå å sette klistremerket med skiltet over flere biter, har det blitt plassert på den ene siden. Det ser litt ut som om man ikke har lys på bilen, men de er der og du ser dem bedre i virkeligheten.


Slik ser bilen ut fra siden, med noen få klistremerker som virkelig er med og setter preg på bilen.


Bakfra ser den litt kjedelig og kantete ut. Hadde kanskje vært stilig med et reklameklistremerke bak også for å bryte opp det gule.


Begge sideveggene kan åpnes. Som nevnt i forrige presentasjon av settet så er det litt merkelig at pommesfriten er så mye større enn pizzaen, men når man ser på delene så er dette fullt forståelig fra Lego sin side da det er gjenbruk av eksisterende biter men med nytt trykk.


Til slutt har vi figurene. Jeg har døpt mannen til Lennart, da han ligner veldig på en kar som driver en kiosk som heter "Byens Beste Pølser!" på Alnabru i Oslo (bortsett fra at han har svart hår og ikke har bart). Min Lego-Lennart står også og selger pølser fra en pølsevogn, og jeg tror han dukker opp andre steder der det lages eller selges mat. I en kommende video i Tullfors-kanalen på Youtube beskriver jeg det som Lennart og tvillingbrødrene hans, og det kan jo virke relativt troverdig.
Begge figurene har flotte trykk, han her en klassisk kokkejakke mens hun har en ganske ny hettegenser. Det er litt trykk på overdelen bak, men ikke trykk på bena. 
Det er ikke alternative ansikter på disse figurene.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar