mandag 2. april 2018

Supply-vogn (6716)

Alle har vi Legosett vi ser på som ikoniske, sett vi ønsker oss men aldri kan få, eller som de kaller dem på noen Lego-grupper på Facebook: Holy Grails. Et av mine sett har vært 6716. Det er ikke noe stort sett, men for meg er det ikoisk med den overbygde vognen. Jeg var heldig og fant et sett med innstruksjon.

Du vet det er et gammelt sett når instruksjonene ser slik ut:


Her er hele settet sett fra siden. Kanonen kan hektes av og på, slik at man ikke alltid trenger å trekke den med seg.


Her er kanonen hektet av. Det er ikke avansert bygging, men veldig praktisk og det ser bra ut.


Bak i vognen frakes det ammunisjon til kanonen. Seilduken er litt skjev, men det er ikke lett å forme en perfekt bue når man ikke har noen stenger inni.


Her er et nærbilde av seilduken, med de to sablene i kors som er blåjakkenes symbol. Det stilige her er at Lego har brukt seilduk til å lage taket, og ikke tynn plast eller andre materialer de ofte bruker når de skal lage store flater.


Måtte jo ta et "forfra-bilde" også, siden jeg jeg pleier å gjøre det med "kjøretøy".


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar