mandag 2. april 2018

Garage (361)

Dette settet er fra min barndom, og ble gitt ut i 1979. Kona har begynt å samle på disse gamle klassiske settene, og de hun kjøper som er åpnet fra før kommer hun til å bygge opp. Hun har en gammel Formel 1 bil også, men den er i den uåpnede orginalesken, så den skal få bli i esken sin en stund til.

Jeg husker jeg hadde denne garasjen da jeg var liten, og sansynlig vis er de aller fleste delene i kassen min. Dette settet har egentlig en servicemann med brunt hår, men kroppen og ansiktet er den riktige. En gang jeg får ånden over meg skal jeg lete gjennom kssenmin og finne de delene som mangler. det er ett brunt hår, en kost og en spade. Ellers er settet komplett og klossene var veldig fine og hadde god gripekraft fortsatt.


Som man kan se er garasjen ganske smal, da bilene på den tiden var fire knotter brede, og dagens biler sliter litt med å komme inn. Vi prøvde med den elektriske bilen fra Bensinstasjonen, men den stoppet i de tappene på innsiden av vinduene. Disse kan selvfølgelig setes utover i stedet og da vil bilen komme inn, men det vil ikke være mulig å komme seg inn eller ut av den.






Dette er et veldig sjarmerende lite sett, og har holdt seg bra selv om det er 39 år gammelt...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar