mandag 7. mai 2018

Snack Bar (675)

Dette er et "klassisk" Lego-sett fra min barndom. Settet kom ut i 1979, og jeg husker jeg hadde det da jeg var liten. Som så mange andre, klarte jeg å knekke skiltet som skulle vise veiel til Snackbaren, og jeg kan huske at de trykte brikkene var ganske utslitt sist jeg så gjennom den gamle Legokassen min.
Så gleden var stor da jeg fant igjen dette på Bricklink.

Settet består av en liten Snackbar, et skilt, et tre og to minifigurer.


Her er de to figurene. De er forbausende flotte til å være nesten 40 år gamle. Da disse ble laget var det ikke vanlig med alternative ansikter, og heller ikke trykk på ryggen til figurene.


Her er et nærbilde av forsiden av fasaden. Dene ene klossen er litt misfaget, ellers er alt forbausene kritt hvitt enda.


Slik ser det ut innvendig. Det er ikke så mye interiør, men det var det som regel ikke i settene fra denne tiden. Det kan nok være at jeg setter inn noe etterhvrt her, slik at innehaveren skal kunne ha noe å selge, men det har jo sin sjarm slik det er nå også...


Som man kan se er bygget ganske smalt, og det er bygget på den minste baseplaten jeg har sett.


Her er skiltet som svært ofte knakk under lek. Litt hardhendt bilkjøring langs veiene i byen og vips kom man borti skiltet enten med hånden eller bilen og så var det gjort. Nå skal det tas godt vare på i Tullfors...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar