mandag 22. januar 2018

Kvegvogn (del av 60052)

Dette er egentlig en del av sett 60052 (instruksjonshefte nummer 3), men jeg syntes denne vognen er så stilig at jeg kjøpte meg to ekstra på Ebay. Når jeg får bygget det blå godstog-settet som denne vognen egentlig kommer i, vil jeg da ha tre vogner og tre kuer. Da kan jeg kjøre et tog bare med kvegvogner hvis jeg vil.

Det er ganske god plass i vognen, så kua kan bevege seg litt rundt mens toget kjører. De gule klossene er ment å være høy, så kua får både mat og vann mens den er på vognen. Bonden har akkurat melket, så melkespannet står i det bakre hjørnet av vognen.


Slik settet er laget er det meningen at kua skal gå ut og inn av vognen over det mørke grå gitteret som vippes ned til perrongen. Men hvis det er behov for det, kan man også vippe ned de større lysegrå gitrene.


Siden jeg kjøpte to ekstra vogner tar vi like gjerne forfra og bakfra på figuren i samme bilde. Dette er en ganske standard kropp for gårdbrukerne i Lego, med en rutete skjorte og grønn snekkerbukse. Det hadde vært flott om Lego hadde variert litt slik at man kunne hatt litt forskjellige gårdbrukere men de er i alle fall flinke til å bytte ansiktene mellom flere av settene. Satser på at antrekket er noe de kjøper på Legos svar på Felleskjøpet og at det er derfor alle er så like...


Kua fortjener også et par bilder. Dette er en flott ku med hvit bliss i pannen (heter det bliss på kuer tro?) og en flott rosa mule. Den har også fått store øyne akkurat slik virkelige kuer har, og to store hvite horn. Hornene er løse biter som settes på plass, så de kan vris slik at de peker litt forskjellig fra ku til ku så ikke alle blir helt like. Det er ikke bevegelige ben, men nakken kan heves og senkes.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar