tirsdag 2. januar 2018

Godt nytt år!

Nå er 2017 forbi, og vi kan skrive 2018. Nytt år, nye muligheter for mer spennende Legobygging av både eksisterende og nye sett.
Lego har kommet med første bølge av 2018-settene, og jeg regner med å skaffe meg noen av disse etterhvert og de vil da selvfølgelig bli presentert her akkurat som tidligere år.
Jeg kommer også til å jobbe med Legobyen min (Tullfors), som har sin egen blogg, og har mase planer her som både inkluderer eksisterende sett fra Lego og en del MOC-bygging (egne sett).
Tanken er at nye sett vil bli presentert som vanlig i Legobloggen, men så vil de vises frem i Tullfors-bloggen med mer "praktiske" bilder, der man ser settene satt inn i byen. Byen er fremdeles under oppbygging, så det vil nok ofte ta litt tid fra et sett er bygget til det er plassert, da jeg må jobbe med en seksjon av gangen.

Det ble litt Lego til jul, (en stor grå baseplate og to 32x32 lysegrønne baseplater (Den nye grønnfargen). Den store grå platen havner nok som en del av "industriområdet" eller flyplass-området, mens de grønne vil bli en del av gården.

Jeg fikk også denne genseren, det var staselig!


En liten tur ut i Romjulen sikret meg tre Legosett jeg har ønsket meg. Det ene var Ideas-settet "Women of NASA". Det har fire fine kvinnelige figurer og et bygg som symboliserer hva de har drevet med hos NASA, men dette settet vil nok bli stående i utstillingsrommet selv om figurene kanskje gjør noen gjesteopptredner i byen innimellom.

De to andre settene vil nok dukke opp i Tullfors etterhvert, det var en traktor/skogsmaskin som driver med trefelling (60181) og et gult redningshelikopter som redder en kar som har fått problemer på fjellet eller i alpinbakken (60179)

Jeg har også kjøpt noen småsett rett før jul. Det er sett som Lego gir ut i forbindelse med sesonger eller høytider. De tre settene er et Halloween-sett, et påskesett og et Thanksgiving-sett. Disse blir selvfølgelig presentert her når de blir bygget, og noen av dem havner nok i Tullfors mens andre blir mer utstilling.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar