mandag 22. januar 2018

Ballongvogn (40108)

Fant denne lille posen i butikken, og måtte bare kjøpe den. Det er jo ikke rettferdig at det bare er Jokeren som får gå rundt med ballonger i Tullfors. Dette settet er fra 2014.


Her er de to figurene som følger med. Ballongselgeren har en veldig flott vest med fine detaljer både foran og bak. Jeg har ikke sett akkurat denne overkroppen tidligere. Gutten har en kropp jeg har sett på en gutt med skateboard tidligere, men ansiktet var nytt for meg. Det har to ansiktuttrykk, et enormt smil når han får en ballong fra selgeren, og et veldig trist ansikt hvis han ikke får noen.


Selve vognen var liten og kompakt, men ikke mindre enn at den har mange flotte detaljer.Stativet til å holde ballongene var veldig smart syntes jeg. Det er plass til 3 ballonger i stativet, og det er 4 med i settet, så den lille gutten har allerede fått den lyseblå...
Det er to tanker med gass bak på vognen, slik at nye ballonger kan fylles etterhvert som de som er oppblåst selges. Det er flere flate runde brikker bak den gjennomsiktige luken foran på vognen, og disse skal forestille ballonger som ennå ikke er blåst opp.


Dette var et flott lite sett som kan være med å live opp i en Legoby, eller som bare kan stå til utstilling. Jeg har allerede tatt settet med til Tullfors, men har ikke funnet et sted å ha det stående enda.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar