onsdag 7. desember 2016

Enkeltfigurer / Minifigurer del 35

Denne gang er det diverse Lego figurer som er anskaffet via en kjøp/salg-gruppe på Facebook det dreier seg om. Det er en ganske variert samling figurer der noen nok er slik de kom i sine orginale sett mens andre bare er satt sammen sånn jeg eller han jeg kjøpte dem av syntes at de passet.

Først ut er Buzz Lightyear, kjent fra Toy Story filmene. Leker med flere planer for Buzz for å bruke figuren i Legobyen, så får vi se hva jeg ender opp med. I mellomtiden sier jeg bare som Buzz: "To infinity, and beyond"



De neste personene er fire staute håndtverkere. Jeg liker spesielt ansiktet til nummer 3 fra venstre. Ser akkurat ut som en byggearbeider. Disse fire skal være med å bygge opp den kommende Legobyen.


Innvendig i bygningene er det denne gjengen som skal sørge for at ting kommer på plass. Jeg liker det blonde håret på damen her, og ansiktet på den mørkhårede mannen. Ansiktet kunne like gjerne tilhørt en fransk adelsmann som en superskurk, men her sitter det altså på en interiørarkitekt.


Flere håndtverkere. Han til venstre lurer jeg på om egentlig jobber på Jernbanen, tror jeg har sett sånne blå anleggskropper i ett av settene der. Nummer to fra venstre tor jeg ikke har de oginalt tilhørende bena, men jeg gav ham et par ben som var det nærmeste jeg kom men mistenker at de egentlig er fra en Ninjago-figur. Damen helt til høyre er nok svært lite fornøyd med ett eller annet. Jeg digger det ansiktsuttrykket...


Her har vi gutta krutt som skal gjøre anleggsarbeidene. Hadde jeg hatt et par oransje ben til, skulle mannen ytterst til høyre fått dem, men han så jo litt kul ut med blå også. Kanskje er det en mann som vanligvis sitter inne på kontoret som har tatt på seg en arbeidsjakke og hjelm når han er ute og ser hvordan det går med arbeidet ute i felt. Disse skulle nok egentlig hatt røde anleggshjelmer, men jeg hadde ikke nok til å gi alle mann dette, så da ble det grå gruvehjelmer i stedet. Kan være jeg bytter til røde hjelmer når jeg får sortert den Legoen jeg alleree har, for gruvehjlmene kommer uansett til nytte når jeg en gang i fremtiden får bygget en gruve.


Så har vi to litt vanlige personer. Han til venstre fikk et tørkle på hodet fordi jeg ikke hadde noe annet der og da, men han ønsker seg nok en caps. Han vil nok antagelig få jobb som pizzabud eller lignende i byen, i og med at han har en stor pizza på genseren sin. Han til høyre jobber muligens i romfartsorganisasjonen da han har logoen deres på jakkebrystet. En veldig fin figur som garantert dukker opp i Legobyen.


Disse to er jeg litt usikker på hva egentlig forestiller. Er de dykkere? Romfarere? Stuntmenn? Jeg har valgt å bare gi dem hver sin hjelm så lenge, til jeg finner ut hva de egentlig driver med. Han til venstre har fått sambandsutstyr inne i hjelmen, mens hun til høyre ser litt engstelig ut.


Sist av de komplette figurene er en liten gjeng med raringer. Han til venstre er utrolig flott, men rar fordi jeg ikke helt har klart å plassere ham i en tidsalder eller Lego serie. Overkroppen ser ut som den har en slags rustning, men det er ikke en vanlig ridder-rustning, så jeg gav ham en stor hatt da jeg tenker meg at han kanskje er en av flere piratkapteiner. Det kan også være at dette egentlig er en figur fra Star Wars. Jeg skal uansett finne en plass til ham i byen. Etter at dette ble skrevet har jeg funnet ut at overkroppen tilhører Lando Calrissian i Star Wars Return of the Jedi, når han er med og redder Han Solo fra Jabba. Men det er mulig det er feil ansikt, og i alel fall feil ben. Men han blir nok pirat hos meg...
Figur nummer to er også litt ubestemmelig, trodde først det var en blekksprut da jeg så denne kroppen nedenfra, men mulig det er en figur fra piratserien elelr Harry Potter? Men kan jo også bare være en dame som har kledd seg litt staselig. Figur nummer tre har det merkeligste ansiktet jeg har sett, tenker Star Wars eller en superskurk. Jeg gav ham en strikket lue som de fleste Lego skurkene bruker, og leker med tanken om å ha ham som vaktmester i et eller annet større bygg.
Den fjerde figuren er anderledes enn alle de andre. Han har andre hender enn andre Legofigurer, de kan ikke vris og har en annen form. Hullene foran i buksene er der fordi bena er fjærbelastet så han kan sprette forover når man bøyer ham bakover og slipper. Tror figuren kommer fra et Lego basket-spill som ble solgt for noen år siden. Gav ham et skikkelig kult hår.


Disse figurene er forsåvidt komplette, men de mangler noe å ha på hodet. Den første er en ridder, men jeg regner med at han med tiden vil få ensfargede blå ben, så kan disse gå til en underholder i stedet. Nummer to har ridder overkropp, men bena tror jeg er fra Star Wars eller en Cyborg samlefigur, skal få svarte ben med tiden. Figur nummer tre skal være med de andre tilsvarende på bildet lenger opp, men trenger en caps eller hår først. Så har vi en racerbilfører eller lignende som reklamerer for Octan. Regner med å utruste han/hun med hår eller hjelm. Siste figuren kaller jeg Legobyens playboy, ser ut som en kar med litt åpen skjorte. Han har fått polaroidsolbriller nå, men mulig ansiktet byttes etterhvert når jeg skal sette på hår.


Dette var noen av tingene som jeg ikke fant plass til på figurene. Hodeplagg nummer to er nok en ufullstendig versjon av nummer en. I midten har vi noe som antagelig vis er et Rebel hodeplagg fra Hoth (Empire Strikes Back) i Star Wars. Så har vi en ridder-rustning og en kurv til å ha på ryggen. Foran ligger en romfartskropp til, lik den som sitter på figuren vist tidligere, men her trengs det et par hender. Og sist på bildet et par barneben. Har et flott hode som passer til dette, men må da finne en kropp og hår eller caps.


Sist men ikke minst en stor samling hoder. Her er det mange flotte hoder å velge i. Noen av dem er ganske slitt, mens andre ser helt nye ut. Regner med at flere av disse dukker opp på Legofigurer etterhvert. Jeg har masse Legofigurer med de gamle hodene som bare har øyne og munn, så disse hodene vil nok erstatte noen av dem.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar