fredag 16. desember 2016

Lego i 2017 og litt diverse

Det nærmer seg 2017, og Lego har kommet ut med informasjon om hva som blir de nye settene  for 2017. I USA er flere av settene i salg allerede, og snart kommer de vel til lille Norge også.
Kan love at det vil dukke opp flere flotte Legosett i bloggen også i 2017 ut fra det jeg har sett av videoer og bilder fra Legofolk der ute.

Det vil selvfølgelig også komme masse fra tidligere, da jeg har en skikkelig mengde med ubygde Legosett som bare venter på å bli bygget og vist frem.

Så fort jeg får ferdig Legorommet mitt blir det nok en økning i produksjonen, for da er målet å få en Lego by på bena og da trenger jeg settene der. Da kan de også plasseres ut rett etter at de er bygget, i stedet for å bygges og bli lagt i kasser der de kanskje kan bli litt ødelagt så de trenger reparasjon før utplassering.
Rommet skal males, og så skal jeg legge ut tepperuller på gulvet og montere bord. Deretter er planen å sortere den Legoen som allerede er bygget slik at jeg vet hvor mye jeg har av f.eks. politi, brannvesen, vegarbeid, etc. og så oppbevare alt tilhørende samme "bransje" i samme boks. Jeg vet jeg har veldig mye av polit og brannvesen, så det er jo ikke sikkert at alt kan få plass i byen samtidig.

Byen har for øvrig fått navn nå. Da den ligger i en gamel  tollstasjon i Sverige har valget falt på Tullfors. Tull fordi det er Toll på svensk, og -fors fordi det er en endelse som veldig mange svenske byer har (bl.a. Åmotfors som ikke er så langt unna). Westernbyen får navnet Customsville, da dette er den amerikanske versjonen. Jeg la inn en s så man ikke skulle blande med custom som jo er en betegnelse på ting som er bygget uten at det er et offisielt sett fra Lego. Jeg planlegger jo å ha en god blanning av ofisielle sett og egenbygde ting.

Jeg har gjort en liten endring i oppsettet på bloggen, slik at man nå får se emneordene som jeg tagger innleggene med og kan søke på disse hvis det er noe spesielt man vil se.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar