tirsdag 20. desember 2016

Lego City Julekalender 2016 luke 13-18


Luke 13: Mann med fjernkontroll for radiostyring.
Bak luke nr 13 finner vi en mann som egentlig hører til i serien med vulkanutforskere. Han ser ut som han kan jobbe med ganske mye forskjellig, så jeg finner helt sikkert en plass til ham i Legobyen. 


Luke 14: Radiostyrt helikopter
Dette er et fint lite helikopter som kan brukes enten som noe man "leker" med eller som en drone.


Luke 15: Handelsbod
Dette er en liten handelsbod som kan brukes til litt av hvert. Det fulgte med en pengeseddel, men ikke noe å selge. Men kanskje er det her man selger de kakene som dukker opp senere i kalenderen. Med noe å selge, kan denne boden fint stå i et vinterlandskap.


Luke 16: Fly
Dette kan enten være et radiostyrt fly, en drone, eller bare et stort fly å leke med. Jeg var litt skeptisk til designet da jeg tok opp posen, men etter å ha bygget det ble skepsisen borte.


Luke 17: Salgsbod nummer 2
Dette er kalenderens andre salgsbod på få dager. Denne er også veldig fint designet, men ikke like praktisk som den forrige da det ikke er plass til å ha noe på disken. Tror nok jeg ville bygget om denne noe før jeg plasserte den i et vinterlandskap, men det kan det fort hende at jeg gjør...


Luke 18: Kakesteker
Her har Lego vist seg fra en humoristisk side, da figuren som steker kakene kommer fra serien med vulkanutforskere. Det at han er vant til vulkaner kan jo komme godt med når han skal stå ved en ovn som er varm nok til å steke småkaker. Da jeg ikke har noen av vulkanutforsker-settene, regner jeg med at denne figuren enten får jobb i brannvesenet eller i byggebransjen som en ekspert på å jobbe i svært vame miljøer.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar