torsdag 22. desember 2016

Kjærestepar i parken (40052)

Jeg hadde ikke sett dette settet før kona tilfeldig vis fant det sammen med andre polybagsett i butikken sist vi handlet Lego. Etter hva jeg har klart å finne ut er settet fra 2013, og Lego kaller det "Springtime scene". Har sett på en Legogruppe jeg er på på Facebook at noen nå har kjøpt et høstsett, så mulig finnes det også et for sommer og vinter. Det kommer også et valentines-sett i januar i samme serie. Settet bygges i tre deler, som kan settes opp slik man ønsker. Det er et flott tre, en fontene, og en benk med et kjærestepar. Siden kona fant dette settet i butikken fikk hun også gleden av å bygge det, og det var et fint sett å bygge med mange fine detaljer. Det er kanskje ikke så veldig høy lekefaktor her, men det tar seg veldig fint ut. Planen er at dette settet skal bli en del av byparken.


Her er hele settet satt opp inntil hverandre, slik jeg følte at delene best passet sammen. De grønne platene er ikke festet sammen, kun satt inntil hverandre. På grunn av de store bladene på planten foran benken ser det litt skjevt ut, men det må jeg ta skylda for.


Måtte ta med et detaljbilde av trekronen. Lego har på en flott måte kombinert de vanlige runde lave brikkene med de nyere blomsterbrikkene som kan festes rett på bladene. De har også tatt med noe som enten er kirsebær eller moreller, en detalj jeg ikke har sett i andre sett tidligere.


Her er fontenen og noen blomster. Da det er varmt i luften har en frosk hoppet opp på kanten av fontenen for å bli avkjølt.


Og sist men ikke minst, benken med det forelskede paret. Helt personlig syntes jeg at han ser mye yngre ut enn henne fordi han har hettegenser og cap, så jeg kommer nok enten til å gi ham en mer voksen hatt eller finne et fint hår og sette på ham.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar