onsdag 28. desember 2016

Jeg har fått post... Bricklink haul #1

Jeg har gjort noen kjøp på Bricklink som er et slags supermarked for løse Lego biter, figurer og sett. Her kan enkeltpersoner selge og kjøpe enkeltbiter, eller sett etter eget ønske, og ofte er det en minstepris man må handle for av gangen.
Selgerne er fra hele verden, og det hele fungerer litt som Ebay bortsett fra at det kun er Lego. Man gir hverandre tilbakemeldinger etter hvor fornøyd man er med handelen.
Jeg har ikke noe veldig godt norsk ord for dette, så jeg har valgt å kalle disse bloggpostene for hauls og laget etiketten deler for  dette formålet.

Den første haulen kommer fra en kar i Bergen som kaller seg for Bergenbrick, en veldig hyggelig fyr som frekventerer mange av de samme Lego-gruppene som meg på Facebook.

Først er det en del cookies, noen drops, tre pizzaer, et par brusbokslokk, noen blomster og et par fester.


Denne posen inneholder en hel masse hår. Mest damehår, men også et par herrehår. Årsaken til at jeg kjøpte mest damehår er at det er det jeg har minst av, kombinert med at det var det det var mest av til salgs.


Dette er biter jeg tenker å bruke i undervanns senarioet mitt. Dette vil være tang som vokser fra steiner. Sannsynlig vis i skråninger som skal være på sidevegger og bakvegg.


Dette er også biter som vil bli brukt under vann som tang.


Disse tre "skjoldene" skal brukes som parasoller på gatekjøkkenet jeg har tenkt å bygge i Legobyen min. Kjøpte fire antenner som skal være parasollstenger, da han hadde fire til salgs. Kanskje kjøper jeg en parasoll til hvis jeg finner hos en selger i fremtiden.


Disse tre ankrene vet jeg ikke helt hvor jeg skal bruke, men tenker at de skal brukes som klatreutstyr for noen figurer eller at de skal forankre et eller annet...


Dette er stilkene til de blomstene som var i posen på det første bildet i dette innlegget. Blomster får man aldri nok av, da de kan brukes på veldig mange forskjellige steder.


Søplekasser får man aldri nok av i en by, disse skal få lokk etterhvert, når jeg finner en selger som selger dette og andre ting jeg etterhvert vil trenge.


Legobyen skal ha en bypark, og denne parken skal være gjerdet inn med denne typen gjerder, så da kjøpte jeg de som var til salgs.


Her er tre krabber som skal bo på havbunnen. Jeg er ikke sikker på om krabbene kommer i andre farger enn gul, men skal kikke etter krabber når jeg handler i fremtiden. Kan godt være jeg ender opp med et fisketorg etterhvert også, men enn så lenge skal de bare bo på havbunnen og kanskje i et akvarie hvis jeg bygger det noen gang.


Til venstre er et kasseapparat som jeg skal bruke i en av byggene mine, kanskje gatekjøkkenet. De tre enkle brikkene er i mine øyne telefoner, men kan også selvfølgelig brukes som små kasseapparat. Kjøpte også med de to telefonrørene som var til salgs, da to telefoner da kan få rør.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar