tirsdag 20. desember 2016

Lego City Julekalender 2016 luke 1-6

Årets julekalender ble kjøpt 4. søndag i advent, og kvelden ble brukt til å åpne alle luker og bygge innholdet. Jeg har måttet dele det opp i 4 forskjellige poster, sånn at det ikke skulle bli så alt for lange innlegg. 6 luker pr innlegg...

Lego kom i 2016 med 3 forskjellige kalendere, City som jeg kjøpte, Star Wars og Friends. Felles for kalenderne er at det er små ting i hver luke, og så er det en del ting man ikke helt vet hva er. I City kalenderen i år var det egentlig ganske greit å vite hva ting var, så dette var en fin kalender.


Luke 1: Stor og liten snømann.
Gikk et par sekunder før jeg forsto at dette var to snømenn, men begge vil ta seg fint ut i et vinterlandskap.


Luke 2: Gitarspillende branndame.
Dette er samme uniform som i de vanlige brannsettene Lego gir ut nå, så når hun ikke spiller gitar kan hun være en del av brannkorpset.


Luke 3: Forsterker og mikrofon med mikrofonstativ.
Dette passer sammen med damen i luke 2. Jeg ser for meg at det kan bli en scene i byen et sted, og at dette kan stå der. Fikk med et stativ og en mikrofon ekstra også, så hvis jeg finner bunnen og festet så kan jeg sette samen ett mikrofonstiv til.


Luke 4: Brannmann med ropert. 
Roperten virket litt snodig, men brannmannen var fin da.


Luke 5: Snøscooter og brannslukningsapparat. 
Fin liten snøscooter som kan brukes i vinterlandskapet. Da jeg bygget denne forsto jeg ikke hva festet i front var godt for, men det fant jeg ut i neste luke...


Luke 6: Snøplog til snøscooter og snø som kan måkes. 
Hadde nok ikke helt gjettet hva dette var hvis jeg ikke hadde bygget snøscooteren i forrige luke. Men fungerer fint, og er sikkert morsom å leke med. Bonuspoeng for at det følger med snø.


Tar med et bonusbilde av plogen montert på snøscooteren.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar