tirsdag 17. mars 2020

Forandring fryder...

Denne posten handler bare om å vise hvor flekisbelt Lego er og hvordan en liten detalj kan endre utseendet på en figur.
Jeg har jo tidligere sagt at jeg er en stor fan av filmen "My Fellow Americans" der to eks-presidenter må slå seg sammen. I den filmen er det et klipp der de to eks-presidentene havner inne i et PRIDE-arrangement, og kommer midt inn i et marsjerende korps som heter All Dorothy Marching Band, og er menn i alle aldre og kroppsfasonger som marsjerer kledd ut som Dorothy fra "Over The Rainbow".
Siden jeg så at Lego kom ut med Dorothy har jeg hatt ønske om å lasge noe spnt, men da Lego ikke har så masse blåseinstrumenter har jeg heller vurdert det dit at jeg vil lage All Dorothy Jazz Band, for da kan jeg jo ha piano, gitarer, osv.
På bildet under har jeg de to ansiktsuttrykkene til Dorothy (venstre og midten) og tatt hodet til en kvinnelig skurk fra Batman serie 2 og satt ti høyre. Planen videre er å finne non herrehoder, gjeren med litt skjeggstubb og bruke på andre Dorothy-figurer for å få bandet.


Figuren fra Batman Serie 2 fikk også et annet uttrykk med hodet til Dorothy, så sjansen er stor for at det også dukker opp et girlband (kanskje litt Spicegirls-inspirert) i Tullfors. Det er jo et platestudio i Dineren, så kanskje driver de og spiller inn plate der. Her byttet jeg hår og det ble også stor forskjell selv om hode og kropp er identisk.


Tar også med et lite bilde av Stand-up komikk i Star Wars universet...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar