torsdag 3. august 2017

Enkeltfigurer / Minifigurer del 47 (Pirater)

Dette er fra samme lotten som Harry Potter figurene, og her er flere forskjellige figurer fra Legos pirat-serier. Disse seriene ble lansert med pirater og med soldater som skulle fange eller stoppe dem og beskytte lokalebefolkningen fra piratenes plyndringer. Jeg vet ikke helt hvorfor, men Lego lagde to typer soldater, noen med blå detaljer og noen med røde. I denne lotten var det begge typer.

Først ut er tre blåkledde soldater. Dette er den gamle typen der figurene bare hadde trykk på forsiden av kroppen som man kan se av bildene. Derfor har jeg ofte bare tatt bilde av dem forfra. Dene eneste jeg kan si med sikkerhet er orginal er han i midten, men han mangler en høy or rund hatt. De to andre har også orginale kropper, men om de har de hodene som opprinnelig fulgte med vet jeg ikke. Men jeg liker dem som de er.


Så kommer to soldater som ser helt komplette ut. Disse kan stå på vakt i borgen eller være på sjøen og jage pirater. De skal nok få noe å passe på etterhvert...


Som nevnt over så var det både blå og røde soldater i denne lotten. Dette er de eneste røde jeg har (mener jeg har en del blå fra gammelt av også), og de to i midten er ganske forskjellige fra de andre. Nummer to fra venstre er antagelig vis en offiser, men han til høyre for ham er jeg usikker på om egentlig hører til i denne serien i det hele tatt, Men det er en flott figur uansett og definitivt orginal Lego. Han vil nok få hvite bokser hvis han skal henge med disse soldatene i fremdtiden.


Så har vi piratene. De er en svært blandet gjeng, og noen av dem trenger nok nye bukser etterhvert, Nummer to fra høyre på bildet i midten minenr meg litt om Waldo (fra bøkene der man skal finne Waldo) med det ansiktet, men han er kanskje en pirat med litt utdannelse eller noe. Tror ikke det er et orginalt piratansikt, men han skal helt klart få være som han er.


Disse to har matchende overdel, men figuren til venstre er en kvinne med skikkelig pannelugg. Han til høyre kompenserer for litt lite hår med skjegg og bart.


Sist ut er to skikkelig skurkeaktige pirater. Han til høyre skal få et tørkle å ha på hodet etterhvert...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar