torsdag 3. august 2017

Enkeltfigurer / Minifigurer del 46 (Harry Potter)

Jeg kjøpte en del forskjellige figurer via en Legogruppe på Facebook, og der var det en del figurer fra Harry Potter. Jeg har sett ganske mange av filmene, men kjenner ikke universet godt nok til å si hvem som er hvem, men har vært en tur på Bricklink for å prøve å identifisere dem og ser at det meste er kaos i forhold til slik minifigurene egentlig skal se ut. Nå er ikke det noen krise for meg, men jeg skal prøve å se hvor mange "riktige" figurer jeg kan sette sammen etterhvert.
Jeg kommer ikke til å bygge noe egen Harry Potter-verden i Legobyen min, men med så mange figurer i skoleuniformer så må jeg jo i alle fall bygge en slags skole de kan gå på...

Først ut er tre figurer som ser komplette ut og som kommer med kappe. Jeg trodde egentlig at dette var de tre hovedpersonene fra filmene (Ron, Hermione og Harry), men ser at symbolet på jakkene til Ron og Harry er gale. Ron og Harry har muligens gale ansikter og Harry har i tillegg feil hår.

Edit 22.09.17: Har nå funnet ut at det faktisk er helt orginale figurer, og at grunnen til at Ron og Harry ser anderledes ut er at de har maskert seg.


Denne jenta ser også komplett ut, dog uten kappe. Men jeg kjenner ikke igjen symbolet hun har på genseren, så jeg kan ikke si hvem hun egentlig er.


Denne karen vet jeg ikke hvem er, men jeg finner sikkert noe i samlingen min som han kan ha på hodet så han kan henge med de andre elevene.


Dette tror jeg er Draco i en utgave med blå genser, men jeg er ikke helt sikker. Han trenger nok også noe å ha på hodet etterhvert.



Han i midten her er orginalfiguren til Draco, og ut fra ansiktet til venstre gjetter jeg på at det er Ron. Han har i så fall riktig kropp her i motsetning til det første bildet i denne posten. Til høyre er hodet til Harry Potter, men han skal jo egentlig ha samme kropp som Ron, ikke samme som Draco.


Så har vi hovedgrunnen til at jeg ønsket meg denne lotten. Helt til høyre i bildet har vi Hagrid, og det er favorittfiguren min fra hele Harry Potter universet. Han er jo en kjempe, så Lego har laget ham litt anderledes enn de vanlige minifigurene. Men han har et vanlig hode.
I midten er en flott utgave av Proessor Dumbledore (eller Humlesnurr som han heter på norsk) og til venste en litt sliten utgave av Noldus.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar