mandag 8. mai 2017

Mini Modulars (10230)

Sett 10230 Mini Modulars er et sett som kona har bygget for lenge siden, men ser ikke ut til at jeg har vist det frem her i bloggen. Settet kom med 2 instruksjonshefter, og er en miniversjon av de fem første modul-husene Lego kom ut med, og er til tross for den lille skalaen meget detaljert. Veldig mange av detaljene fra de store husene er med. Så vidt jeg kan forstå er de plassert sånn at det eldste huset er lengst til høyre og det nyeste lengst til venstre.
Det elste huset er Café Corner, et hotell med kafé i underetasjen. Jeg har ikke dette settet i stort format. Neste hus er Market Square, dette er også et hus jeg ikke har i stor skala. Huset i midten er Green Grocier, og også dette huset mangler jeg i stor skala. Disse tre husene er svært dyre å kjøpe i stor skala, men det kan være et alternativ å kjøpe brikkene "løse" på Bricklink og bygge, dette blir fortsatt dyrt men langt billigere enn å kjøpe settene. Kanskje gjøres dette en gang i fremtiden, men får nå har jeg ingen planer om det...
Nest siste huset i rekken er brannstasjonen, og den har jeg i stort format. Den er omtalt i bloggen tidligere, men ikke med bilder. Skal prøve å huske å gjøre noe med det når Lego byen skal bygges, for da kommer stasjonen frem fra pappesken den bor i nå...
Siste huset (ytterst til venstre) er The Grand Emporium, et stort varehus/kjøpesenter. Dette settet kan du se i stort format her.


Jeg har forsøkt å zomme inn litt for å vise litt mer detaljer på husene. Bilen i bakgrunnen er ikke med i dette settet, den er med i et sett som presenteres i en senere bloggpost.


Jeg har også tatt med bilder av bygningene sett bakfra, da det er en god del detaljer her også...



Siden Lego gav ut dette settet har de gitt ut 5 hus til, så forhåpentlig vis kommer det snart en ny utgave av dette settet med de 5 neste husene. Det er i alle fall lov å håpe...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar