mandag 8. mai 2017

Enkeltfigurer / Minifigurer del 44

Serie 17 har kommet i salg. Jeg har bestilt meg en komplett serie, men da jeg var på ferie i Riga og så noen poser som hang på et stativ så klarte jeg ikke å vente. Jeg endte også opp med 3 poser etter å ha vært i Brikkebutikken og feiret butikkens ett-års dag.

De første 8 posene i serien  fant jeg hengende i en Rimi-butikk i Riga, jeg valgte å plukke med meg alle posene, men fikk ikke mer enn 3 forskjellige figurer...

Første figuren jeg fikk var den sterke mannen. Han fikk jeg to av. Derfor har han posert både forfra og bakfra på samme bilde. Dette er så vidt jeg vet den andre figuren som har denne barten i svart (første var Sheriff Not-A-Robot fra The Lego Movie). Figuren har trykk både foran og bak, men det er en ørliten nyanseforskjell på trykket og fargen der bena festes til kroppen. Dette er en flott figur, og ser ut akkurat slik vi har lært at disse sterke mennene så ut på omseisende tivolier.


Neste figur ut fikk jeg også to av. Dette er en søt liten fé, med blomster på kinnet, i håret og på genseren, Hun holder også en blomsterbukett. Hun har veldig flotte sommerfuglvinger. Man kan velge selv om dette er en virkelig fé. eller en jente som har kledd seg ut...


Så til siste figuren jeg fikk i Riga. Det er en flott dverg, men jeg må jo si at jeg ble litt skuffet over at det var 4 sånne i de 8 posene jeg plukket med meg når jeg vet at det ikke er mer enn 4 eller 5 av denne figuren i en hel eske... Dvergen ser ut som han kommer rett ut fra en fantasy-bok, med hammer og øks, og rødt hår og skjegg. Egentlig minner han meg veldig mye om det de i Warhammer-universet kaller en Slayer.
Dvergen har masse fine detaljer med to-fargede armer, tatoveringer på overkroppen, utsmykket hammer og to-fargede ben.


De neste figurene ble med hjem fra Brikkebutikken. Det var 3 poser, så å få 2 forskjellige figurer på de 3 posene er god uttelling.

Først har vi rom-mannen (eller mennene da siden jeg fikk to av dem), slik de så ut i de tidlige Science-Fiction filmene. Figuren kommer med en gul kappe, og som figuren til høyre i bildet viser er det ikke trykk under kappen.
Det er mange flotte detaljer på drakten, og både hjelmen og skytevåpenet er unike for denne figuren.


Sist ut denne gang er den klassiske romrakett-mannen. Dette er en gutt som har fått laget seg et flott kostyme. Jeg sier gutt fordi han har korte ben, typisk de som er brukt på barn (og dverger). Han har fått laget et flagg som er en hyllest til den klassiske rom-legoen fra 80-tallet, og når han tar av raketten kan man se at genseren hans er en klassisk rom-drakt fra den tiden.


 Jeg kommer tilbake med bilder av hele serie 17 når jeg får den i hus. Det er totalt 16 figurer i serien.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar