onsdag 4. januar 2017

Morsomt i parken (60134)

 På nyttårsaften fikk jeg bygget litt Lego mellom middagen og rakettene. Valget falt på et søtt lite sett som jeg har hatt lyst til å sette sammen lenge. Det er et sett med masse små bygg, og de kan brukes forskjellige steder. Planen min er likevel å ha mesteparten samlet i en bypark.
Her hadde neppe Lego trengt å dele opp byggingen i tre hefter, det hadde holdt mer enn nok med ett, men bortsett fra det har jeg ingen ting å utsette på settet. Hensikten med settet er nok å befolke en by med "vanlige" mennesker, og derfor er det også mange figurer i settet. 4 barn, 1 baby, 10 voksne og 1 hund.

Babyen nederst til høyet på bildet på esken er den samme som kom med barnevakten i minifigurserie 16, men det var i dette settet den kom først. Det er også første settet så vidt jeg vet som inneholder en rullestol som er bygget opp. Tror det har fantes en ferdig støpt tidligere, men er ikke 100% sikker.
Favorittbiten min i settet er nok likevel pølsebrødet. Det er første gang jeg ser dette, og pølsene som vi har sett lenge passer perfekt oppi.


Det var litt dårlige fotomuligheter pga lyset på hytta, men her er de forskjellige elementene stilt opp tilfeldig på stuebordet.


Jeg hadde på forhånd bestemt meg for å ha en park i byen, og ville at den skulle være på en baseplate, men etter å ha satt opp dette settet med litt annet som er bygget tidligere så ser jeg at en plate blir for trangt. Parken må være på to plater for at jeg skal få plass til alle elementene jeg vil ha med. Enten det eller så må jeg dele opp litt slik at ikke alt kommer i samme park. Kan jo fint lage en liten grønn lunge mellom noen bygninger f.eks. Jeg får se hvordan det blir når byplanen blir klar.


Utenfor parken skal det være et busstopp, Dette måtte jeg ta på gresset i parken for anledningen.
Jeg byttet hår på den ene damen for å lage litt forskjell på dem, men kan nok være jeg bytter hår på henne til noe litt mer business-aktig etterhvert. Zombien er også med og venter på bussen, men han har latt avisen ligge hjemme...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar