mandag 30. januar 2017

Balongflukt med Jokern (70900)

Dette er et sett fra den kommende Lego Batman-filmen. Jeg er ingen stor fan av Lego superheltsett, men må innrømme at mange av settene fra Batman-filmen er svært stilige.
Dette er en av de settene jeg bare måtte ha fordi det var så stilig, og det er også et av de minste settene i serien. Tanken her er at Jokeren har plasset en bombe ved en tank med kjemikalier, og så prøver han å rømme med en syk anretning med en slags motor og balonger.


Denne spesielle delen dukket opp i settet. Det er to stykker av den, og de brukes til å feste balong-stengene til backpacken.


En annen finurlig del jeg ikke hadde sett før (men som sikkert har vært brukt i mange sett før) er disse smarte her med knotter på tre kanter (toppen og to sider). De er perfekt hvis man f.eks. skal bygge en vegg og ha noe hengende på begge sider av veggen. Eller som her hvor de er midten av pc-skjermen.


Her har vi Jokeren. Jeg valgte å la ham holde fast til backpacken sin da jeg tok bildene, da det er litt kronglete å få ham til å holde fast. Han holder veldig godt når man først har fått ham på plass.


Har også tatt med to bilder med litt mer detaljer av backpaken. Den er festet med en blank bit rundt halsen hans, og han har også to håndtak han holder fast i. Balongene er stilige, og de kan også brukes f.eks. med en balongselger i byen.


Så har vi selveste Batman. Dette er basis-figuren i den nye Batmanserien. Batman har en kropp som viser muskler, og bat-symbolet på brystkassen. Han har det nye hodet som flytter øynene litt høyere opp og gjør at det ser ut som han har på pannebånd når man tar av masken, Han har også en svart kappe, og et gult belte som han har ting i. Dette beltet settes på mellom overkroppen og bena.


Dette settet har en funksjon som gjør at den som leker med det kan sprenge tanken med giftig materiale med å vippe på en plate. Dette er en fin funksjon å ha for de som leker, men samtidig gjør den at hele settet virker mer falleferdig da de to tankdelene bare sitter festet med en stud. Dette gjør at de ikke står skikkelig inntil hverandre, og det er noe som trekker ned for meg som ikke skal leke, Jeg ser ikke bort fra at jeg kommer til å feste dem bedre og velge vekk eksposjonsmuligheten når jeg setter dette inn i byen min.


Her ser man tydelig at de to halvdelene av tanken ikke sitter tett inntil hverandre. Hovedgrunnen til at jeg tok med bildet er likevel klistremerket på den 2x2 flate brikken. Det gir den beste pc-skjermen jeg har sett Lego lage så langt. Selve byggingen var også interessant, og gjorde at det hele så ut som en litt gammel dataterminal. 


Måtte ta med tre bilder av bomben som Jokeren har festet for å sprenge kjemikalietanken. Det er en ganske avansert og stor bombe, og Lego har genialt nok bygget den slik at den kan festes på det gule gjerdet. En spesiell brikke her er den grå 2x1 biten ved siden av lampene (sees best på bilde nr 3). Dette ser ut som en støpt barre, og hadde vært genial å fått i gull eller sølv i andre sett. 

 
Så har vi kommet til oppsummeringen, og et bilde av hele settet samlet. 
Settet var greit å bygge og hadde fine instruksjoner. Jeg likte veldig godt figurene, balongriggen til Jokeren, dataterminalen og rørene som går fra bakken til tanken. Det som var negativt i settet er at tanken ikke sitter skikkelig sammen da den skal kunne sprenges, men jeg er villig til å se gjennom fingrne med dette da det er en god grunn til det. 
Alt i alt er dette et sett som er vel verd pengene, og som trygt kan anbefales. Enkelte samlere vil nok kjøpe flere sett for å kunne bruke en del av delene til andre formål, da det er mye fine ting her.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar