fredag 6. januar 2017

Enkeltfigurer / Minifigurer del 37

Det har kommet noen flere Legofigurer i hus, og først ut er en liten gruppe jeg kjøpte fra Ebay i England. Det er 7 westernfigurer som skal få plass i westernbyen min når jeg får den opp og kjøre.

Først ut er fem lovlydige borgere. To av dem er sheriffer, og her kommer jeg nok til å bytte litt hoder for at de ikke skal være identiske med de jeg har fra før. Tror jeg har nok lovmenn til westenbyen nå, for jeg har jo også diverse Lone Ranger figurer.
Han med den røde skjorten skal også få et nytt hode, for han er også lik en jeg har fra tidligere, men hodet er veldig stilig så det skal garantert brukes på en annen figur. Alle hodene her skal forsåvidt det, for de har så mye karakter.
Han i blå skjorte tror jeg ikke at jeg har fra tidligere, og heller ikke mannen jeg har satt i midten. Mannen i midten er årsaken til at jeg kjøpte disse figurene, det er en bankansatt med penger i vestelommen og med briller som er festet i en snor så han ikke skal miste dem.
Jeg gav alle sammen hvert sitt gevær så de skulle se litt tøffe ut når de skulle posere for fotografen. 



Så har vi de to skurkene. De har hver sin pistol og er sø tøffe at det nærmest ryker av dem.
Foran dem ligger den andre store grunnen til at jeg kjøpte settet; gammeldags dynamitt. Trykket på en 2x1 glatt brikke, så de kan festes på ting. Det var bare et så morsomt gjensyn at jeg ble solgt. Husker jeg så det i westernsettene da jeg var liten, men fikk dem aldri i samlingen. Årsaken til dette var stort sett at de ikke ble solgt ui butikkene nær meg. I dag ser jo dynamitten litt anderledes ut... Her kommer jeg nok også til å gjøre noen utskiftninger i ansikt og hatt, for dette er den klassiske skurkefiguren, men delene som byttes ut skal garantert gjenbrukes andre steder.


Fra den ville vesten går vi til den kanskje ikke fullt så ville moderne Legobyen. Men ting kan jo være litt ute av kontroll der også, så her har vi fire politifolk. Tre av dem er typiske SWAT-folk, der to også har hjelm med visir. Tredjemann har bare hatten på seg, men jeg tror jeg bytter ut den med hår eller en hjelm ved en senere anledning. Fjerdemann er helikopterpilot og skal få plass i en av politistyrkens mange helikoptre. Tok også med et bilde bakfra da de tre som er SWAT har fine detaljer på ryggen også. Disse kom fra en bricklink handel.


En hver politistyrke må ha en sjef, og han her er utvilsomt sjefen for Tullfors-politiet. Han kommer fra samme bricklinkhandel, og ser akkurat passe streng og stram ut. Han har ganske kule øyenbryn også, men da jeg prøvde å ta et detaljbilde nektet telefonen å fokusere, så den detaljen får jeg ikke vist... Sjefen skal helt klart få et kontor i politihuset, og vil nok dukke opp ute i felt ved store saker der en sjef trengs.


Siste figurene fra bricklinkordren er to arbeidskarer. Liker spesielt det ansiktet med briller, men det andre er også fint. Disse skal være med å bygge Tullfors når jeg kommer så langt, og jeg finner helt sikkert noe de kan drive med senere også.


De siste figurene er ikke nye, men jeg tror ikke jeg har tatt bilde av dem før. Slakteren mener jeg er fra en av samlesseriene til Lego, mens kokken er en sammensatt figur. Kokken holder i en t-bonestek som hun sikkert akkurat har kjøpt hos slakteren.
Disse skal brukes som figurer i Legobyen etterhvert. Der vi bodde før sto de i en pyntekasse på kjøkkenet, men etter at vi flyttet har vi ikke hatt denne fremme så da er det like greit å ha dem sammen med resten av Legoen.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar