onsdag 4. januar 2017

Jeg har fått post... Bricklink haul #2

Jeg har fått mer deler i posten. Denne gang er det litt forskjellig som er kjøpt inn, men det er en tanke bak alt sammen.
Selger denne gang var Brickdome fra Flateby, så brikkene hadde ikke så lang reisevei. Akkurat som med foirrige Bricklink handel, var det en meget hyggelig affære og jeg ble godt fornøyd.

Først ut er tre klipper som skal brukes i undervanns-scenarioet. Her trenger jeg flere før alt er ferdig, men det kan tas litt over tid å få det på plass. Er to forskjellige lementer som lages, og disse tre er av den typen som står nederst i fjellveggen.


Så ble det flere gjerder til parken min. Planen er at parken skal være inngjerdet helt rundt med slike. Så hvis jeg er på Bricklink og leter etter deler og ser at selgeren jeg vil kjøpe fra har slike, så tar jeg dem som regel med.


Jeg fant også noen flere planter til å ha under vann, og kanskje kommer jeg også til å bruke noen hvis jeg skal bygge et lite akvarie i byen.


Disse har jeg hatt lyst på lenge. Det er grønne blader som enten kan stå alene eller settes under de gode gammeldagse blomstene for å gi disse litt høyde.


Da jeg har tenkt å bygge noen hus, tenkte jeg det kunne være fint å ha noen kraner. De kommer egentlig fra Friends-serien, men det spiller jo ingen rolle. Lego er det uansett, og de passer fint sammen med alt annet.


Så ble det et lite bomkjøp, men jeg finner sikkert noe å bruke dem til. Bomkjøpet er til venstre i bildet. Jeg skulle ha sånne til høyre men i grå, men de viste seg å være noe større. Jeg skulle bruke dem som føtter på mikrofonstativer, så de skulle matche det som kom i julekallenderen, men da får jeg finne et annet bruksområde. De blå til høyre tenkte jeg at jeg kunne bruke til agenter som sånne retningsbetemte mikrofon-ting som man ser i serier på tv. Eller hvis jeg setter dem på en "ropert" så kan de fungere som hastighetsmåler for politiet. Kjøpte tre av hver av disse.


Så kommer herrehoder. Øverste ser litt barsk ut, midterste litt streng og siste er en snill gammel mann. Disse er med på å skape litt liv i gamle figurer når de skal bygges opp.


Kjøpte tre damehoder også, men de er helt identiske alle sammen. Trenger nok flere damehoder etterhvert, men tar det litt ettersom det kommer.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar