fredag 20. januar 2017

Jeg har fått post... Bricklink haul #6

Denne gangen har jeg fått en pakke fra Coras Creations i England. Fant denne butikken gjennom en Vlog (video logg) på youtube, der Cora og Helen legger ut en videosnutt hver dag om livet sitt og hva de driver med. De driver med kjøp og salg av alle slags varer via Bricklink, Ebay og flere andre kanaler.
Etter at jeg handlet med dem har de solgt hele varelageret sitt av Lego og Bricklink-butikken er stengt. Men sannsynlig vis kommer den til å åpne igjen senere med salg av Legofigurer, da de fortsatt skal selge figurer.

Første jeg kjøpte var 2 Emmet-figurer. Kroppene og håret er like, men han har forskjellig ansiktsuttrykk. Det er kun ett fjes pr hode. Disse figurene sklir rett inn i anleggsfolkene mine, og ingen trenger å vite at begge egentlig er Emmet når ting utplasseres i byen.



Neste var 2 kvinnelige forskere fra Vulkanutforsker-serien. Dette er samme figuren, men den var veldig fin og det er helt sikkert plass til 2 forskere i byen. Her har Lego støpt hjelm og hår sammen som en del, men hvis jeg ønsker å ha en forsker uten hjelm, så finner jeg garantert et hår som ser ganske likt ut i nakken, slik at det bare ser ut som hun har tatt av seg hjelmen.


Jeg har tenkt å bygge noen hus etterhvert, så jeg kjøpte 5 trapper, slik at jeg kan lage hus med flere etasjer. Trapper er jo noe som trengs i svært mange strukturer, så det kommer nok til å bli forbruksvare når jeg kommer i gang med oppsett og videre planlegging av Lego byen.


Så kjøpte jeg et hjørne til en borg. Jeg vet ikke helt hva jeg skal bruke det til, men tenkte kanskje å ha det som en del av undervannsveggen, eller kanskje som en del av en tunnel en gang i fremtiden. Denne biten er brukt og har et solid hakk i seg, men det så jeg på beskrivelsen da jeg kjøpte, og prisen var deretter så det er helt greit.


Jeg har jo masse brannmenn, så da jeg fant en flamme tok jeg den med. Med så mye brannfolk må det jo dukke opp en og annen stor brann en gang i blandt.


Det er mange hunder i Lego City seriene, så jeg tok med 10 kjøttben til dem. Man skal jo være snill mot dyrene...


Det kan bli litt kjedelig bare med planter, stein og haier i undervannsdisplayet, så jeg kjøpte 10 fargerike sjøstjerner som kan ligge på havbunnen eller stå opp fra steiner. Jeg kjøpte også 9 musling-skjell som kan ligge rundt omkring på fjellhyller og havbunnen. Hadde de hatt flere skulle jeg kjøpt noen til, for de er ganske stilige.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar