søndag 15. januar 2017

Fyrtårn med lys (31051)

Har bygget litt mere Lego. Denne gang et Creator sett. Jeg kommer til å sette det opp som en del av Lego byen min etterhvert.
Dette settet var hyggelig å bygge, men enten hadde jeg litt dårlig byggelys eller så var det litt vanskelig å se forskjell på fargene på de små bitene som lager skråning fra havet og opp til land i byggeanvisningen, for der måtte jeg gjøre noen korreksjoner underveis. Ellers var dette et fint sett å bygge, selv om jeg kanskje ville gjort noen små, tekniske endringer hvis jeg skulle designet det selv. Bl.a. settes alt sammen med huset ved hjelp av to "pinner" fra Technics Lego. Den ene holder det sammen mens den andre bare gjør at ting ikke snurrer når du løfter på det. Her ville jeg brukt to pinner som begge låser for å få tingene til å sitte bedre sammen. Men når settet først står i ro, så er det ikke noe problem. Det er bare litt ustabilt å løfte på.


Her står settet utstilt på en hylle i stuen. Det hvite på hustaket og toppen av fyrtårnet er måker. De er ganske smarte, og passer bra til Creator temaet. Men  når jeg setter fyret i byen min vil jeg nok bytte dem ut med de støpte måkene Lego gav ut sammen med den gamle mannen i minifigur serie 10 som kom i mai 2013.


Her er spekkhoggeren - en herlig detalj i settet, og en stor grunn til at jeg kjøpte det da jeg jo har et annet fyrtårn fra tidligere.


Det er sparsomt med detaljer inne i fyret, men de har fått plass til littegrann.


Måtte ta med dette bildet for å vise at fyrlykten kan lyse...


...og her er mekanismen for å få det til.


Fyrtårnet har flere fine detaljer, som f.eks. disse mursteinene som kommer gjennom murpussen flere steder.


Foran hovedinngangen står fyrvokterens datter med en fisk som hun vil mate spekkhoggeren med.



På den andre siden av huset står fyrvokteren med kamera for å ta et bilde av det. Her er det også en liten detalj med et lite bål, og en steinlagt hellegang fra vannet og opp til huset.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar