søndag 15. januar 2017

Lego Movie Super cycle Chase (70808)

Jeg fikk endelig sett Lego filmen (The Lego Movie) i romjulen, og en ting som slo meg var at det var mye våpen i filmen, og det hadde jg ikke forvetet fra Lego. Dette gjenspeiler seg selvfølgelig også i settene. Så det var med litt blandede følelser jeg begynte å bygge. Denne gangen bygget jeg sett 70808, som er en fluktscene der den mannlige og kvinnelige helten må bygge et kjøretøy for å flykte fra politiet. Bortsett fra at det i mine øyne var unødvendig mye klistremerker på motorsykkkelen, var settt greit å sette sammen. Motorsykkelen var jeg ikke så begeistret for, men politibilen var verd hele settet.



Detter kanskje en vanlig Technics del, men det er første gangen jeg ser den i et "vanlig" Legosett. Den var en del av navet på bakhjulet til motorsykkelen.


Tok med et bilde av vesten til politimennene også. Tydelig merket med Super Secret police...


Her er supersykkelen som Emmet og Lucy/Wyldstyle bygger (mest henne egentlig) for å komme unna politiet. Det er et ganske sært kjøretøy, og passer nok ikke inn i en Legoby, men kanskje hvis man skal gjøre noe spesielt... Sånn ser den ut forfra


Her er et bilde som viser hele modellen. Som sagt et ganske spesielt kjøretøy, og underveis mens de kjører bygger de den om til et fly, men tegningen for dette fulgte ikke med.


Det er tydelig for meg at Lego med Movie-serien satser på å også slå an i USA, det ser man på denne politibilen som har blå og røde sirener, slik veldig mange utrykningsskjøretøy har i USA. Dette har jeg ikke sett på noen andre Lego kjøretøy tidligere.
Legg merke til de store lyskasterne som er montert på taket.


Her er kjøretøyet sett forfra. I mine øyne er dette definitivt en HMMWV (Humvee). Dette kjøretøyet er skikkelig stilig og var en glede å bygge!


Uten tvil det største kjøretøyet politiet har. Det er bredt og har enorme hjul. Jeg liker at det er stigtrinn på sidepanelene på bilen slik at en Legofigur skal klare å klatre opp. Jeg tillot meg å snu disse opp ned i forhold til byggetegningen, da det gjør det lettere å klatre opp.


Tok med et nærbide av en liten detalj, raketter skjult bak sidepanelet på bilen. Disse kommer jeg ikke til å bruke, kanskje tar jeg dem helt vekk og bruker dem til noe Star Wars istedet.


Tok med et bilde bakfra også. Man kan lukke opp en luke med eksosrør og baklys, og komme til et lite lasterom der det ligger en dynamittladning. Her kan man selvfølgelig oppbevare andre ting i stedet, hvis  mann ønsker det.


Det følger også med en felle med en spikermatte. Hvis man vipper på spaken ruller matten seg ut av seg selv.


Her har vi Lucy/Wyldstyle og Emmet sett forfra og bakfra. Jeg liker den lille delen som settes på Wyldstyles hals og som lager kragen og hetten på hettegenseren hennes. Emmet har en slags superbrick på ryggen (i følge filmen). Den viser seg jo å være noe ganske annet etterhvert, men jeg skal ikke spolere filmen med å si hva det egentlig er.


Så har vi de superhemmelige politimennene, eller rettere sagt politirobotene. Disse er ganske stilige, og kan sikkert finne en plass i en Legoby etterhvert, eventuelt bytter jeg ut hodene med vanlige hoder. De kommer nok ikke til å ha våpen til daglig, men kanskje i helt spesielle situasjoner.


Tok med et bilde før jeg satt på de skuddsikre vestene også...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar