fredag 20. januar 2017

Jeg har fått post... Bricklink haul #7

Den foreløpig siste Bricklink handelen jeg gjorde var med Smallbricks i Trondheim. Så vidt jeg vet er dette også en fysisk butikk (med samme navn), så hvis jeg skal til Trondheim en gang i fremtiden må jeg prøve å få det til sånn at jeg kan stikke innom den fysiske butikken.

Nok en gang en rask og trygg handel, med en hyggelig selger. For en gangs skyld har jeg en konkret plan for alle bitene.

Jeg kjøpte 50 mørkegrå, flate, glatte 2x2 brikker. Planen er etterhvert å lage fortau i byen, og da kommer det til å gå med svært mange av disse. Regner med å bruke en miks av lysegrå og mørkegrå biter i fortauene, da det varierer noe hva som er greit tilgjengelig til en hver tid. Noen steder i byen blir det kanskje andre farger også, hvis dette passer inn f.eks. foran butikker eller lignende.  Noen av disse bitene kommer også til å gå med til jernbaneovergang slik at ikke bilene blir sittende fast mellom skinnene der togsporet krysser bilvei.


For å få jernbaneovergang, kjøpte jeg 12 slike biter. Disse er 8 brede, og hvis jeg husker rett er en veiplate 16, så da trenger jeg 4 slike til en overgang (2 på hver side av togskinnene). Da har jeg nok til 3 overganger, og flere enn det tror jeg ikke det blir aktuelt å ha. I alle fall ikke i første omgang.


Smallbricks hadde en del gjerder, så jeg kjøpte 20 stykker da jeg trenger en god del til byparken. I tillegg er det mange andre steder jeg kunne tenke meg og bruke slike gjerder.


Jeg syntes Legobyen trenger litt blomster, så jeg kjøpte 20 slike stilker til å sette blomster på. Bare et par stykker her og der livner opp byen, og kanskje blir det aktuelt med noen litt større blomsterbed enkelte steder også.


Har man kjøpt stilker trenger man også blomster. Lego kommer med 4 blomster  som henger sammen, dette er helt sikkert av produksjonshensyn. Så når man normalt bygger blomster så får man 1 blomst til overs hver gang. Jeg regnet ut at 15 slike grupper med blomster skulle være nok til å fylle opp de 20 stilkene jeg kjøpte, så jeg kjøpte 5 rosa og 10 hvite blomsterbiter.


Den siste posen inneholder litt diverse. Første gang jeg handlet fra Bricklink kjøpte jeg grønne søplebøtter, men selgeren hadde ikke flere lokk igjen så da jeg så at Smallbricks hadde kjøpte jeg til de 2 søplekassene.. Jeg kjøpte også 5 grå biter av samme type, og 2 av dem skal i alle fall brukes som føtter til mikrofonstativer av den typen som fulgte med i Lego julekalenderen.

Han hadde også noen muslinger, så jeg kjøpte de 5 han hadde inne for øyeblikket.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar