mandag 30. januar 2017

Enkeltfigurer / Minifigurer del 38 - Batman

Denne gang er samtlige figurer fra Lego Batman filmen som kommer på kino 10. februar.
I denne serien har Lego lagt inn 20 figurer mot vanlig vis 16. De har også en prisøkning på ca 10 kroner pr figur, men dette kan være fordi at det er mye nytt tilbehør og mange figurer som har måttet bli lagd helt fra bunnen av.
Jeg tror ikke jeg skal samle alle 20, da jeg ikke har noe bruk for dem i Lego byen, og ikke har noe voldsomt behov for å stille dem ut heller, men noen vil jeg ha fordi jeg vil bruke dem på en eller annen måte i Lego byen min, mens andre ønsker jeg med rett og slett fordi de er veldig stilige eller morsomme.

Den jeg har mest planer for var jeg så heldig å få to av, så da blir det kanskje til at jeg gjør en av dem til sin egen sønn ved å bytte hode og hår. Eller kanskje de er tvillingbrødre med hver sin jobb.
Det er Commissioner Gordon. Jeg hadde planer om å bruke ham som sjef for etterforskerne (KRIPOS) i Lego byen min, men siden jeg har fått to nå, så blir  den ene brukt til det og den andre blir enten gjort om til å bli en sønn som er vanlig etterforsker, eller en tvillingbror som er tollsjef.


Jeg fikk også to av en karakter som kalles Orca. Dette er som navnet tilsier en spekkhogger, Hvis filmen viser ham som en veldig kul skurk så kanskje han skal få en skurkerolle i byen, hvis ikke kommer de to jeg fikk til å bli brukt som guider i akvariet jeg før eller siden skal bygge. Og får jeg flere senere, så kan noen gå rundt i byen som vandrende reklameplakater også...


Orca kommer med et meget spesielt hode...


Arkham Asylum Joker fikk jeg også. Jeg har ingen voldsomme planer om å ha noen superskurk i byen min, men en skummel klovn kan jeg vel sikkert finne plass til. Og skulle jeg finne plass til et asyl for gale kriminelle så er jo Jokeren definitivt en som bør sitte der... Han kommer med to alternative ansikter.


Glam Metal Batman fikk jeg også to av, men den ne er uåpnet i posen for mulig bytting mot noe jeg heller vil ha. Den andre ser dere her, og han skal stå på byscenene og spille sammen med branndamen fra julekalenderen og hennes band.


Dette er kanskje den figuren som best egner seg uten hjelmen. Uten hjelm ser det ut som han har på seg et pannebånd. Men egentlig er det her øynene er når han har på masken, for å få en litt høyere og mer skremmende maske. Det er inge nalternative ansikter på denne figuren.


Clan of the Cave Batman har jeg ingen planer for, men figuren er såpass morsom og sær at den havner i kategorien stilig/morsom og skal nok bo i boksen med de andre i samme kategori.


Vacation Batman fikk jeg også to av, og denne figuren har jeg planer for. Jeg har jo tenkt å ha en badestrand i byen, og kanskje beholder jeg en figur som den er her, mens den andre tar av seg batman-masken og gir baderingen til et badende barn (eller beholder den selv). Dette er en veldig morsom figur, og jeg blir ikke trist om jeg får flere i fremtiden heller...


Pink Power Batgirl er en veldig fin og søt figur. Jeg har ingen kontrekte planer for henne, men tenker at hun helt sikkert blir å finne i byen. Kanskje er hun en ung jente som liker cosplay og batman, eller kanskje dukker hun opp som superhelt hvis jeg bestemmer meg for å ha superskurker i byen...
Jun kommer med to forskjellige ansikter, et smilende og et litt mer alvorlig. Hun har en litt glinsende kappe, som er et litt stivere materiale enn mange av de andre kappene i serien.


Calculator er en litt spesiell figur. Regner med at han også er en superskurk, men må nok se filmen for å være sikker da jeg ikke kjenner dette universet fra før av. Uten hjelm og brystpanel ser han litt ut som Fantomet. Han har naturlig nok ikke noe alternativt ansikt da han stort sett har på seg hjelmen. En liten finurlig ting er at hjelmen har et display som sier 07734, noe som alle nerder vet at blir hello hvis man setter det opp ned...
Jeg tenker at i min Legoby så blir han en godt likt men svært eksentrisk mattelærer ved barneskolen.


March Harriet har jeg ikke voldsomme planer for. Kanskje blir hun daten til kaninmannen, eller hun er Bunny for en eller annen playboy. Eller hvem vet, kanskje hun jobber for et inkassobyrå og følger etter folk som ikke betaler regninger. Det eneste jeg vet med sikkerhet er at våpenet hennes (en Tommygun) ikke blir noe hun går rundt med til daglig. Ikke noe alternativt ansikt her.


Og sist ut for denne gang er Eraser. Han høres ut som en iskald leiemorder som driver og fjerner folk som ikke er ønsket lenger. Skal jeg ha superskurker så skal jeg bruke ham akkurat som han er, hvis ikke kommer jeg til å gi ham et vanlig hode og bruke ham som en mann i dress. Enten jobber han på kontor, eller han leder en mafia, det vil tiden vise. Skulle jeg få flere vil nok en ende opp i boksen sammen med Clan of the Cave Batman, da den er skikkelig sær og kul slik den er her...








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar