mandag 13. februar 2017

Nexo Knights Knighton Rider (30376)

Fruen var i en lekebutikk og kjøpte flere Batmanfigurer til meg, og fikk da med en polybag som giveaway. Butikken hadde hatt en stor Nexo Knights event helgen før, men det hadde møtt opp langt færre enn forventet, så alle som kjøpte Lego fikk med en Nexo Knights gave. Dermed fikk jeg mitt første Nexo Knights sett. Settet inneholdt et kjøretøy og en figur.


Her ser vi kjøretøyet sett forfra. På grunn av rustningen til ridderen klarer han ikke å holde lansen helt rett frem, derfor ble det en positur som på bildet. Ser på bildet at styret ble litt skjevt, men det vil bli helt rett hvis jeg bare senker armen som han holder seg fast med litt.


Sett fra siden, med de litt brede hjulene virker settet ganske stabilt. Selv om det er fire bredt på midten er det ikke nede i bakken annet enn der det skal være bakkekontakt.


Det er første gangen jeg ser en Nexo Knight på nært hold, så jeg tok med et bilde bakfra også for å vise rustningen sett fra den vinkelen. Regner med at de fire knotten er der fordi at Nexo Knights ofte har mye ekstra festet til kroppen, så da har man valgt å gjøre dette mulig på alle sammen.
Antagelig kan man feste lansen til "klypa" på venstre side hvis han trenger begge hender til å kjøre med.


Man kan mene hva man vil om Nexo Knights (vet det er en del delte meninger blandt Lego entusiaster), men det ser jo utvilsomt ganske tøft og fremtidsrettet ut selv om figurene er riddere. Nexo Knights serien har også tilført Lego en del nye brikker, som bl.a. brukes i andre serier. Vet at det nye Modulhuset til Lego har flere detaljer som er bygget med spesialbrikker fra denne serien.
For meg var det 2 nye bekjentskaper bare i dette lille settet. Det var en spiss 1x1 glatt bit (De står 2 stk ved siden av hverandre mellom ryggen på ridderen og bakhjulet) og hjulene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar