onsdag 8. februar 2017

Enkeltfigurer / Minifigurer del 39 - mer Batman

Jeg har gjort et nytt forsøk på å få en komplett Batman minifigur-serie, men ikke hatt hellet med meg. Fikk mange Steinalder-Batman og damen i kanindrakt bevæpnet med Tommygun. Disse har jeg jo fra før, så jeg håper å få byttet en del av dem mot figurer jeg ikke har enda eller som jeg ønsker meg flere av. Men her kommer en presentasjon av de figurene jeg skal beholde:

Førstemann ut har jeg fått to av tidligere, men jo fler jo bedre. Kan få en hel badestrand med Batman badeender, og hvem vet kanskje kan selveste Batman (i orginal drakt) drive boden som leier dem ut...


Så har vi en jeg faktisk byttet meg til. Fikk min tredje Orca, så da var det flott å kunne finne noen i en av Lego Facebook gruppene som trengte ham og som hadde denne flotte damen å bytte bort. Harley Quinn ser ut som hun kommer rett fra operasjonssalen med de rosa hendene. Hun skal helt klart få jobb på operasjonssalen på sykehuset når dette blir en realitet.


Jeg vet jeg har presentert Jokeren tidligere også, men ettersom jeg fikk to av ham denne gangen også og Harley er svært forelsket i ham, så tok jeg ham med igjen. Det er ikke noe problem at jeg har flere Jokere, for jeg tenker at kroppen kan brukes til fanger enten på et asyl som Arkham egentlig er eller i et fengsel. For de figurene som da ikke blir Jokeren trenger jeg bare å bytte hender, hode og hår.


Robin, eller Dick Grayson som han heter i det sivile liv, er en ganske merkelig figur med de store brillene. Disse sitter fast i håret, så hvis man gir ham en annen sveis så trenger han heller ikke bruke briller. Genseren hans har samme mønster på ryggen som på magen, og det er ikke noe alternativt ansikt.
I hånden har han en boks med anti-hai spray, noe som visst nok henspiller til en episode i den gamle tv-serien der Batman kunne trengt det.


Denne neste figuren aner jeg ingen ting om, men har hørt at hun skyter lyn ut av hendene, litt som Spiderman skyter spindelvev. Vet ikke hva hun heter på norsk, men i engelsktalende land kalles hun for Mime. Beltet hun har rundt livet går helt rundt, ellers ingen spesielle detaljer på ryggen, og med den sveisen har hun naturlig nok ikke noe alternativt ansikt.


Tror ikke jeg kommer til å bruke denne karen som en superskurk (regner medd at han egentlig er det), men kanskje som en figur som står utstilt i museet. King Tut er en veldig fin figur, og hadde passet supert inn i et egyptisk miljø, men det har jeg kun på museet. Desverre hadde jeg et lite uhell og fikk et rift i kappen da jeg satt på hodepynten hans, men det syntes heldig vis ikke når alt er satt sammen.


Dette er kanskje den beste Batman-figuren hvis man ser bort fra den orginale Batman. Jeg kan bare gjette meg til hvorfor han er kledd slik, og det er et tungtveiende argument for å se den nye filmen.
Ikke bare har han på seg en rosa ballerina-drakt, men han har også de mest feminine vingene jeg har sett på en Legofigur siden Tingeling. Og den lille rosa tryllestaven er bare prikken over i'en. Kan jo være han kan gjøres ørlite granne mer tøff hvis han får låne den rosa "Batorangen" (eller Batman-boomerangen om du vil) til den rosa Batgirl-figuren.


Så har vi en kar som bare går under navnet Rødhette (Red Hood). Dette er en utrolig stilig figur, så jeg skal nok klare å finne et eller annet å bruke ham til i en fremtidig Lego by, men da uten våpen.
Kroppen er en pen dresskledd mann, men den røde hetta og festet til den tar vekk en del av detaljene.
I motsetning til Kong Tut, så gikk det veldig fint å sette på delene over kappen her, da de bare hjalp til å trykke kappen nedover. Tok med noen bilder fra alle kanter. På siste bilde fikk jeg lurt ham til å ta av seg hjelmen, og personlig syntes jeg at han nesten ble enda tøffere da...



Sist ut denne gang er en for meg helt ukjent fyr som heter Zodiac Master på engelsk. På norsk blir vel det noe sånt som Sjefsastrologen.
Jeg aner ingen ting om ham, annet enn at han tydelig vis har en "fantomet-drakt" som er merket med masse astrologiske tegn.
Han har med seg en fisk og en krabbe, sansynlig vis skal krabben være en kreps da Fisken og Krepsen jo er to stjernetegn.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar