torsdag 10. januar 2019

Bobcat (60219)

Dette er et av de minste settene i Lego City serien for 2019, i alle fall av de som er sluppet enda. Settet består av en liten graver (jeg velger å tro at det er en Bobcat), føreren og en liten bit av en mur og gjerde. På bildet av esken under ligger esken oppå byggheftet til Silent Mary.


Det er ett instruksjonshefte med i settet. Jeg tok med bildet av dette da Lego i år har begynt med noe nytt. De har nå en QR-kode på heftet. Scanner du denne kommer du rett til Lego sine sider for dette settet. I tillegg har de for sett som inneholder nummererte poser bildet av hvilken pose som skal bygges med heftet. Dette gjør at det er lett å dele settet på flere byggere hvis man ønsker det.


Her har vi anleggsmaskinen forfra. Jeg er litt skuffet over det "hakket" i midten av fronten, så det kan være jeg endrer dette en gang i fremtiden, men vet ikke helt hva jeg ville hatt der i stedet for. Det jeg liker veldig godt er måten Lego har designet lysene som er på taket.


Settet ser likt utfra begge sider, så jeg har bare med bilde av den ene siden. Her ser man tydeligere hvordan lysene på taket er designet. Vi har også fått en fin bakpart, som jeg selvfølgelig har glemt å ta bilde av...


Bobcaten har ikke ratt, men i stedet har den fått to joysticks til å styre med. Jeg mener at dette stemmer med slik de er i virkeligheten også, da disse kjøretøyene har inngang foran (føreren går bare over grabben og inn i styrhuset) og derfor ville ratt kommet veldig i veien. Eneste jeg kunne ønsket annerledes her er at Lego hadde brukt spaker i stedet for det som skal være joysticks da Legofigurene ikke er fleksible nok til å få hendene ned på joystickene. Men dette er bare en liten bagatell, da det ser mest ekte ut slik det er nå.
EN ting som er veldig stilig, er at Lego ved hjelp av en flat brikke 2x2 med kun 2 knotter på og brune fester til armene til skuffen har laget et brikkebygget sete til sjåføren. 


Her har vi tre-gjerdet og gjerdestolpen som skal rives ned for å gi plass til noe nytt. Lego har lagt litt arbeid i å lage gresset som gjerdet står på, slik at det er lett å rive ned (er kun festet med 1 knott) og for at det skal se pent ut.


Til sist har vi maskinoperatøren. Han har fått den fine overkroppen vi har sett på anleggsarbeidere tidligere der det ser ut som han har en refleksvest utenpå en skinnjakke. Dette er kanskje den fineste overkroppen Lego har laget til anleggsarbeiderne sine i mine øyne. Han har fått grå hansker og gråblå ben. Han har også fått et uttrykksfullt ansikt. Han har en hjelm med hørselvern og i tillegg har han fått et skikkelig bor for å jobbe der maskinen ikke kommer til.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar