torsdag 25. april 2019

Thanksgiving (40261)

Et av de mer fargerike settene i denne serien er sett 40261 som er laget i forbindelse med Thanksgiving. Det er tydelige høstfarger, og det foregår innhøsting av årets avling.
Settet inneholder to figurer, det er en liten kjøkkenhage, et lite tre, en vogn og to fugler (der en av dem sikkert er en kalkun). Alt bygges fra ett instruksjonshefte.


Akkurat som Halloween-boksen som ble publisert her på bloggen i oktober har også denne esken en liten tegneserie på baksiden...


Det følger med to figurer i dette settet, det er far og datter. Far har et ganske klassisk jordbruker-utseende (tror Lego har brukt akkurat denne kroppen til minst 90% av de bøndene de har gitt ut siden 2010, men kroppen ble oppdatert med trykk på baksiden i 2016). Men de forskjellige bøndene har fått varierende hoder og hodeplagg. Denne karen har fått et ansikt med en flott bart.
Jenta har fått en flott rød overdel med en mer rødbrun bukse. Det er ikke trykk på baksiden med unntak av den hvite borden nederst på genseren. Hun har fått flott langt hår.
Ingen av dem har alternative ansiktsuttrykk.


Det er to fugler med i settet. Den største skal helt sikkert være en kalkun, men den minste er jeg ikke helt sikker på. De er ganske fine så jeg finner sikkert et sted å ha dem i byen min.


Det har vært en fin innhøsting, og det har blitt mye frukt og grønt.


Noe er fortsatt igjen i kjøkkenhagen, og her er det også et lite fugleskremsel.


Det følger også med en flott liten vogn, og det er ikke mye endringer som skal til for at denne skal kunne trekkes av en hest. Man trenger vel egentlig bare den delen som settes på hesteryggen, og jeg tror den kan koble rett på det draget som er på vognen nå.


Jeg syntes denne vognen ser ganske klassisk ut, så jeg har bestemt meg for at denne skal stå i Tullfors, i Westernbyen min der.


Slik ser vognen ut bakfra.


Det siste bygget i dette settet er et tre med høstfarger. Jeg pyntet på basen med noen flere blomster som jeg hadde liggende fra dette settet og påskesettet som ble presentert tidligere i dag.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar