mandag 29. april 2019

Dampveivals (7746)

Det er vel ingen hemmelighet at jeg har en svakhet for to ting innen Lego City: Blålys-etater og anleggs-sett. Dette er sistnevnte, og jeg kjøpte det brukt uten eske eller byggeanvisning. Settet er fra 2009 og inneholder en dampveivals, to mann, en hoppetusse og et stativ med en kost.

Her har vi et bilde av alt som følger med  i settet...


Vi begynner med  å presentere figurene, som er ganske enkle. De har fått anleggsarbeider-kroppen med mørke grå hansker og røde arbeidshjelmer. Begge kroppene er identiske, men det ene ansiktet har fått fancy solbriller, mens det andre har fått en solid bart.


Som nevnt i overskriften følger det med en hoppetusse. Denne er laget ganske så likt slik de ser ut i virkeligheten, og hensikten med denne er å pakke massene sammen slik at det blir kompakt, slik at det ikke synker sammen og blir hull med tiden der man har jobbet. Denne er ganske tung, og med en stor metallplate som vibrerer under blir det også flatt der man har kjørt.


Her har vi selve dampveivalsen sett forfra. Den er ganske stor, og massiv når man ser den fra denne vinkelen.


Når man ser den fra siden, ser man at den er ganske enkel. Det er en stor og tung rulle foran som gjør alt flatt og pakker det sammn, og så er det to litt store hjul bak.


Og slik ser den ut bakfra. Det er en ting som mangler i settet jeg kjøpte, og det er en eksos-pipe som skulle stått til høyre bak her, men den er laget av standard deler, så jeg kan nok lage en med biter jeg har i kassene mine hvis jeg får lyst senere.


Dette er et fint lite sett, og passer selvfølgelig rett inn sammen med alt det andre anleggs-utstyret Lego har gitt ut gjennom årene. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar