tirsdag 26. februar 2019

Sky Police politibil (60239)

Dette er ett av de mindre settene til Legos nye politiserie i 2019. Fra før av har vi jo det vanlige politiet som har fått flere ansiktsløftninger gjennom årene. I 2015 fikk vi sump-politiet, og i fjor kom fjell-politiet. Det nye i år er da luft-politiet (Sky police). Her er det både flere typer fly, fallskjermhoppere, droner og en hel masse greier. Jeg er ikke sikker på om jeg kommer til å kjøpe alt, da jeg egentlig har mer enn nok politi-ting allerede, men noe av det vil jeg nok skaffe meg.
Denne bilen er kun solgt i noen kjeder i Norge, så da jeg så den hos min hovedleverandør av Lego - Brikkebutikken måtte jeg kjøpe den med en gang.
Settet inneholder en byggeinnstruksjon som lar deg bygge en sporty politibil, to kjegler og en figur.


Her er det bygget og stilt opp. Kjeglene kan ikke fraktes i politibilen, men det er nok av andre politibiler som kan frakte dem.


Jeg har bare dette ene luft-politi settet enda, men etter hva jeg kan se er denne karen slik de vanlige politifolkene i serien ser ut. Han er lik som det vanlige politiet er nå, men i stedet for en stor litt bulkete politihatt har han bare en mørk blå caps. Ansiktet har flotte solbriller , det er flott trykk både foran og bak på overkroppen, og bena er ensfargede mørke blå uten trykk.


Her har vi et bilde av politibilen sett forfra. Som man kan se er dette en bil bygget for fart på flate veier. Bilen har veldig lite bakkeklaring foran, og må nok kjøre svært sakte hvis den skal passere jernbaneoverganger og slikt.


Her ser vi bilen fra siden. Det er ingen synlige dører, men bilen ser egentlig tøffere ut uten. Så får man bare forestille seg at de er der.Som man kan se er bilen lavere foran enn bak.


Bilen ser veldig sporty ut bakfra også. Vi har fått en liten bakrute, et svart "bagasjelokk" som sannsynlig vis også fungerer litt som spoiler, og to flotte eksosrør.


Da jeg bygget bilen slo det meg at den virket mye bredere enn andre biler jeg har bygget, men den er egentlig ikke det. Den er 6 knotter bred pluss skjermer.


Dette er en flott politibil som passer i enhver Legoby, og man trenger ikke å ha noe annet av Luft-politiet for å ha denne bilen som politibil. Bilen er godt bygget og sitter stort sett fint sammen, men taket er ganske løst så ikke prøv å løft bilen opp etter det. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar