søndag 17. februar 2019

Creative Ambush (70812)

fredag hadde The lego Movie 2 premiere på norske kinoer, så i den aedning tenkte jeg det var greit å bygge de siste ubygde settene mine fra den første filmen. Først ut er et litt merkelig sett som heter Kreativt bakhold (Creative ambush) og det inneholder 2 "fly", en stor ond robot, og fire figurer med ganske forskjellig bakgrunn.
Det er 2 instruksjonshefter i settet, en som bygger skurke-maskinen og "flyet" til Kebab-Bob, og den andre bygger det store flyet.


Her har vi de fire figurene som følger med i settet. Fra venstre har vi Rootbeer Belle, Sudds Backwash, Kebob Bob og Executive Ellen. Oversatt til norsk blir vel dette noe sånt som Ingefærøl Belle, Kebab Bob og Direktør Ellen. Alle har veldig flott trykk på overkroppen og Bob har også trykk på bena, mens Belle har flott trykk på skjørtet.


Executive Ellen har et alternativt ansiktsuttrykk der hun ser ganske skremt ut, og det er jo ganske forståelig når hun blir jaget av den skurkete kjemperoboten.


Her ser vi figurene bakfra. Jeg tok av håret til Belle for å vise frem den flotte toppen hennes.


Her har vi settets slemming. Det er en ganske stor robot som har klør som enten kan rive i stykker et menneske eller fange det. I tillegg har den en rakett på den ene siden som den kan skyte på mål som er på avstand.


Her ser vi roboten fra siden, og her kan man tydelig se raketten på den ene siden, og den andre siden er helt blank. Jeg syntes Lego har laget noen fine løsninger for armer og ben, og det er mange forskjellige måter man kan posere den på.


Bak ser vi at det er en klype for å holde på noe, men jeg vet ikke helt hva det skal være. Kanskje kan den festes til et fly eller noe slikt slik at den kan fraktes, eller kanskje er det mulighet for å bygge noe eget og hekte på. Kanskje mere våpen, eller kanskje en platform for å frakte robot-politiet.


Bob har bygget om kebab-boden sin til et slags fly eller romskip. Det passer fint inn i stilen til filmen, men jeg tror nok at jeg kommer til å bruke mange av delene her og bygge om slik at Bob kan få en kebab kiosk i Tullfors. Her ser vi flyet forfra.


Fra siden ser man flere fine detaljer. Skiltene som brukes til vinger er lemmer med menyen til kebab boden, og han har selvfølgelig med seg den store "rullen" med kjøtt som han kapper biter av til kebaben han serverer.


Bak kan man se tannhjul som hanger sammen og snurrer når man snurrer på kjempe-keaben. Kanskje kan dette bygges til en mekaniske i boden som gjør at man kan snurre på kebaben når den er inne i boden.


I et tidligere innlegg skrev jeg om at det var første gangen jeg hadde sett de gjennomsiktige røde grill-elementene, men her er de altså i et eldre sett.


Et fly som er laget av en kebab bod har selvølgelig også missiler laget av kebab.


Hovedbygget i settet er dette store dobbeltdekker-flyet som ser ut som det kommer fra det ville vesten. Slik ser det ut forfra. Propellen ser veldig bra ut med tannhjulet innenfor som er med å gi et inntrykk av en motor. Desverre gjør dette at propellen ikke går rundt så lett som man kunne ønske, men i dette settet er nok usteendet viktigst.


Flyet har to store kanoner, en i hver vinge, og denne kan enten skyte flasker eller glass. Flaskene som henger over vingene kan også droppes som bomber. Glassene står stablet bak ved flyets hale.


Her står glassene som kan brukes som ammunisjon til kanonene. Lego har gitt oss noen klistremerker bak på halen på flyet. Det ene er en etterlysningsplakat, og på den andre siden har vi listen over de som skylder bartenderen penger.


To whiskey-tønner er brukt for å lage "eksosrør" til flyet. I kistene som ar bak på halen ligger det dynamitt som kan slippes som bomber.


For å lage vingene på slyet har de brukt deler fra saloonen i westernbyen, og her henger fortsatt dartskivene på vingetippen.


Sudds Backwash spilte piano i saloonen, så han har tatt med seg pianoet og noen noter i flyet.


Foran på fyet har de festet saloon-skiltet.


Jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å beholde dette flyet som det er heller, men jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å bruke svært mange av delene i saloonen jeg skal bygge og ha i westernbyen min i Tullfors. Jeg liker måte Lego har bygget pianoet her, og jeg kommer til å bruke dette, men gjøre det litt bredere. Sudds kommer til å være pianisten i saloonen, mens Rootbeer Belle antagelig kommer til å enten servere drinker eller være ansvarlig for kortspill og andre spill.

Oppsummert er dette et veldig morsomt sett som kan lekes med, men samtidig en kilde til deler for mange andre ting som kan bygges. Det er litt klistremerker i settet, men de er med på å gi karrakter til settet og de kan også veldig fint brukes hvis man bygger andre ting.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar