fredag 15. februar 2019

Mini Master-Bulding Emmet (30529)

Dette er en litt merkelig liten pose. Det er første gang jeg ser en slik pose med 3-i-1 merking, men etter å ha kikket litt på sett fra Lego Movie 2 så virker det som det er flere slike poser å få tak i. Felles for dem alle er at de heter "Mini Master-building...".
Settet inneholder Emmet og et lite kjøretøy.


Det følger bare med tegning til kjøretøyet som er vist på det største bildet, men det er en link inne i byggeinstruksjonen som viser hvor du kan gå får å finne instruksjonene til de to andre byggverkene. Denne funker fint, og du finner lett det du skal ha og de er lette å følge, selv på skjemen til en mobiltelefon.


Dette er hovedbygget i posen, en slags gravemaskin-lignende sak med en gripeklo i enden. Kanskje er denne laget for å bygge noe større der man ikke rekker opp uten utstyr? Jeg har ikke sett filmen enda, men kanskje får vi svaret der... Slik ser den ut forftra.


Ved å svinge den litt til siden ser man dydeligere hele byggverket.


og slik ser den ut bakfra...


Bygg nummer to er det vi på godt nosk kaller en "walker". Den kan faktisk minne litt om lesse-maskinen som Ripley bruker i en av Aliens-filmene bortsett fra at den hadde et bur som føreren satt i.


Akkurat som graveren, har også denne et stort baklys.


Tredje byggverk er en liten bil, kanskje en slags buggy eller go-cart.


Selv om det er få deler, har Lego fått til et fint lite kjøretøy. En fin detalj er forskjermene med lys på.


Og når man ser denne bakfra så har jammen meg den også fått bremselys (ganske lave, men de er der).


Dette var et søtt lite sett å bygge, og det var en morsom avveksling å få tre mulige sett i en pose. Etter at alle varianter var bygget, valgte jeg å bygge opp den lille gravemaskin-lignende saken igjen da jeg syntes den passet best til livet i byen min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar