torsdag 15. november 2018

Grindewald's Escape (75951)

Dette settet er fra den nye Fantastic Beasts filmen, men jeg har valgt å gi det en label med Harry Potter, da det jo er fra hans univers tross alt.
Settet inneholder to figurer, et heste-ligende dyr med vinger (kan det være en svart Pegasus?), og en stor vogn.


Her har vi de to figurene, det er Seraphima Picqery og Gellert Grindewald. Jeg har ikke sett filmen, så jeg vet veldig lite om dem. Men de er tydelig vis magikere begge to, da de har hver sin tryllestav. Den lyseblå tingen de har i hånden er noe de kan skyte. Klem på siden av det blå og den flyr avgårde (men det er vanskelig å sikte...). Begge figurene har flott trykk på overkroppen og flotte ansikt. Seraphima har fått skjørt, men dette er ikke bare en skrå kloss som tidligere, men en bit som er designet for å ha denne spesifikke funksjonen.


Seraphima har ikke noe alternativt ansikt, men Gellert har fått det. Det ene ansiktet ser en del mer rynkete ut enn det andre, men da jeg ikke har sett filmen kan jeg ikke si hvorfor.


Det er en herskapelig vogn, med flott rødt interiør. Hele taket kan tas av så man lett kommer til, og det er også ganske store dører på hver side som kan åpnes.


Det er mange flotte detaljer på vognen utvendig også, som de flotte bøylene foran kusken og vak på vognen, og lyktene på siden.


Her har vi et bilde bakfra.


En annen flott detalj i dette settet er vingene til dyret som trekker vognen. De er i to-farget plast, svart og nesten gjennomsiktig, og kan stilles i de posisjoner man selv ønsker å ha dem i.


Her er vingene slått ut, og vognen er i ferd med å ta av fra bakken.


Her er et lite stilstudie av fabeldyret som trekker vognen. Det er nesten en hest, men bare nesten. Når man ser den ved siden av en vanlig Lego-hest ser man flere tydelige forskjeller.


Jeg har ikke så mye plass til fantasi-vesener i byen min, men det kan godt være jeg lar denne vognen dukke opp innimellom for å kjøre kjendiser eller brudepar. Eller kanskje dukker det opp en magi-skole (jeg har jo en del "gamle" Harry Potter figurer og magikere fra andre serier).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar