onsdag 28. november 2018

Den Kinesiske mur (21041)

Noen Architecture sett føler jeg at jeg bare må ha. Det hvite hus, Capitol Building og Lincoln Memorial er tre slike, og et fjerde er dette settet som er av den Kinesiske mur. Jeg så en anmeldelse av settet på Youtube og fikk veldig lyst til å kjøpe det og bygge det selv. Som alle andre Architecture-sett inneholder også dette en flott byggetegning med en del informasjon om det man bygger. Her er det både ren fakta-informasjon om når muren er bygget, men også små myter og interessante fakta som presenteres underveis. Som man kan se på bildet hadde esken min fått en liten bulk, men det var ingen skader ut over det.


Settet består av langt flere klosser enn det man ser. Hele åsen er bygget stødig opp slik at det ikke er fare for at noe skal rase inn mens man bygger.


Selv om det blir lite, så blir detaljene fine. Her er tårnet på toppen av åsen.


Nedenfor åsen er det også et tårn som er bygget på samme måte. Det er også litt trær og slikt. Navneskiltet som kan sees til venstre er en trykket brikke, og det fulgte også med en med kinesisk tegn i pakken hvis man heller ville bruke det.


Når man ser muren fra denne siden så ser den faktisk litt lang ut, men jeg har også sett noen eksempler på folk som har bygget sammen to sett for  få en lenger mur.


Fra andre siden ser ikke muren like lang ut...


Som man kan se er det ganske stor høydeforskjell fra høyeste til laveste punkt på muren.


For å få til å bygge muren med høydeforskjell er det brukt en del ledd. I utgangspunktet kan det se litt rotete ut med store sprekker noen steder, men hvis man tar sg litt tid til å justere vinker etter at alt er satt på plass så syntes jeg det blir et fint resultat. 

Som med alle andre Architecture sett så er ikke dette noe å leke med. Men det er et fint sett til pynt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar