torsdag 22. november 2018

Gatelys og tilbehør (40312)

Lego har kommet med fire poser med tilbehør under xtra-navnet, og dette er den andre av disse posene jeg har satt sammen. Denne pakken heter gate-tilbehør, og inneholder ting man ser langs en vei. Det er et ark med byggeanvisning med i posen.



Her har vi alt som følger med i posen. Det er to gatelykter der den ene har skilt med gatenavn på (gatenavnene er riktig nok ikke med i settet), to lavere lykter som typisk kan stå på en gjerdestolpe eller oppå en mur, en benk, en postkasse og et stativ med aviser. Det er også noen ting som kanskje ikke er så vanlig å se langs veien med mindre noen har glemt det igjen, en lykt, et kamera og en mobiltelefon.


Her er et nærblide av tilbehøret som følger med. Telenronen er en modell vi har sett tidligere, men den er likevel flott. Jeg tror det er første gangen vi får kameraet i denne fargen.


Postkassen har fått et fint lokk, slik at den ser litt mer ut som de litt store postkassene som man f.eks. ser på gaten i USA. Avis-stativet kan stå utenfor en kiosk eller en butikk, eller kanskje stå på en bussholdeplass hvis det inneholder gratis aviser. 


Her er de to lave lyktene. Jeg ser for meg å sette noen slike på hjørnene i parken min, og kanskje også hvis jeg bygger en slags bussholdeplass med benk og en liten mur.


Og til slutt har vi et bilde av de to "normale" lyktestolpene. Den som har skilt kan enkelt bygges om til en uten skilt hvis man heller vil ha det. Foreløpig har jeg plassert ut begge deler i byen min, men jeg ser hva jeg ender opp med etterhvert.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar